Naptár fordít, napszemüveg fel, fesztiválbérlet megvesz és még inkább, VB szurkolás indul – hivatalosan és visszavonhatatlanul nyár van. Ha pedig egyszer így adódott, akkor éppen ideje sört bontani, kitelepedni egy parkba és a kültéri kivetítőre ragadt tekintettel – rendben, opcionálisan annak hátat fordítva – elkortyolgatni egy-két korsó, rosszabb esetben doboz sört. Tökéletes szombat este, vagy péntek, sőt legyen akármilyen hétköznap. Már csak egy kérdés maradt nyitva, milyen sör legyen útitársunk a kaland során?
Ne habozzunk sokat a habozás előtt, de ne is higgyünk feltétlenül az elfogult sörivó barátoknak, hanem válasszuk kalauznak Web becenevű kollégánkat, aki jó szakértőként a témában elhangzott minden pletykát, véleményt és kritikát jól megjegyzett magának. Nézzük csak, milyen kicsengéssel!
A célkeresztbe ez alkalommal hat közismert, sokfele megkaparintható sörmárkát állítottunk, melyek egyikére sem kell zsigerből húznunk a szánkat. A köztük felállítható sorrendet azonban elsőre nem feltétlenül tippelhetnénk meg. Kis infógrafikánk azonban most lerántja a kérdésről, vagy legalábbis a weben májusban tapasztaltakról, a leplet.
A képek árnyalásához
A web különböző felületein legtöbbet az Arany Ászokról beszéltek, a dobogó következő két fokára pedig a Soproni és a Heineken állhatott fel. Őket követtet a Borsodi, majd a Dreher, a sor végén pedig a Gösser kullogott.
A véleményárfolyam, a tőzsdei árfolyam analógiájára, az egyes márkák véleményben mérhető értékének alakulását mutatja egy adott időszak során. Bár alapvetően jellemző, hogy a web népe, már csak műfajából adódóan is, nagyobb előszeretettel ad hangot negatív véleményeknek, a sörök esetében azonban jellemző, hogy pozitív élményekkel társítva emlegetjük kedvenc márkáink nevét. A górcső alá vett sörmárkák megjelenése is követte a mintát, és egytől egyig a pozitív vélemények kerültek túlsúlyba, melynek hála az véleményárfolyamaik kivétel nélkül pozitív tartományban zártak.
A Dreher és Gösser esetében nem beszélhetünk ambiciózus feltörekvésről, a másik négy márkának azonban nem lehetett oka panaszra – legfeljebb a Soproni sajnálhatja, hogy erős indulása után az Arany Ászok letaszította a trónról. A hónap végi eredmény erősen arra enged következtetni, hogy habos kedvenceink esetén a magasabb említésszám a pozitívabb megítélést is magával hozta – az említések száma alapján rajzolt sorrendhez ugyanis mindössze egy ponton nem igazodott a záró véleményárfolyam értéke alapján kapott rangsor. Egy szoros összecsapás eredményeképp ugyanis népszerűség terén a Heineken most alulmaradt a Borsodival szemben.
Nincs mit tenni, az ábrák magukért beszélnek, a web véleménye szerint most éppen ideje behűteni azt az Ászokat!
Az adatok forrása: Neticle Technologies (www.neticle.hu).