Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Sok a szöveg, kevés az információ, irritálóak a műsorvezetők, a reklámspotok pedig középkori kínzóeszköznek is beillenének.  Ráadásul mindig ugyanaz az öt szám megy, és még azok között is akad olyan, ami bizonyosan csak gonosz tréfából kerülhetett a lejátszási listára. Ilyen és hasonló kritikákkal nap mint nap szembetalálkoznak a nagy, alapvetően szórakoztatást célzó rádióadók – a web véleménye szerint mégis szeretjük őket. Ez azonban még közel sem jelenti azt, hogy ne lenne köztük kedvenc vagy éppen mostohagyerek. Következzen itt és most akkor a rádióadók és a web véleményének találkozása

Az online tartalmak automatikus véleményezésével foglalkozó Neticle rendszer szerint mind a három országos lefedettségű kereskedelmi rádió, mind az egyre inkább hozzájuk hasonló profilt öltő MR2 Petőfi Rádió túlnyomóan pozitív színben tűnik fel az online felületeken. Mégsem szabad őket egy kalap alá vennünk, hiszen, ha alaposabban szemügyre vesszük a kérdést, hamar feltűnik az egyes szolgáltatók közötti népszerűségi tornasor, melynek végén kétségkívül a Juventus kullog. A másik három adó már ádázabb harcot vív, és bár mostanában a ClassFM viszi a stafétabotot, hiba lenne túlzottan elbíznia magát. A jövőbeli kilátások latolgatása helyett azonban egyelőre kanyarodjunk vissza a ténykehez, vagyis 2014 első negyedévében látottakhoz.

neticle_radio1.png

Az elmúlt három hónapban a Neticle adatai szerint a Class FM neve tűnt fel leggyakrabban – több mint háromezerötszáz alkalommal – különböző online felületeken, bár a Petőfi Rádiót csak nem sokkal tudta maga mögött hagyni. Annál inkább lemaradt a Music FM, mely még ezer ajándék Facebook poszttal sem tudta volna beérni a győztest, a sort viszont még így sem ő, hanem az ezer említést sem megközelítő Juventus zárta. A napi említések száma azonban nem mindennap felelt meg ezeknek az arányoknak. Bár a Juventus néhány kivételtől eltekintve fixen vitte a negyedik helyet, a három másik vizsgált rádió sorrendje igencsak ingadozó képet festett. Hogy a web számtalan felülete közül legtöbbször a Facebook kék falai adtak otthon a véleményeknek az talán senkit nem lep meg, ellenben látványos eredmény, hogy az MR2 neve közel száz cikkben is felmerült, miközben twittekben messze felülmúlta a konkurenseket.

neticle_radio2.png

Az említések száma azonban nem minden, sőt a bennük foglalt vélemények még sokkal fontosabbak – így ezen a ponton számos elemzés vett már 180 fokos fordulatot, a rádióadók esetében azonban efféle látványos borulásról most nem tudunk számot adni. Cserébe kimondhatjuk, hogy a jelek szerint valóban meg vagyunk elégedve vizsgált rádióadóinkat, ugyanis a róluk elhangzott pozitív vélemények száma minden esetben magasan felülmúlta a negatív tartalmú megjelenésekét. A véleményindexek sem adnak okot elkomorodásra, ugyanis a vélemények milyenségét kifejező napi mutatók szinte mindig és mindegyik esetében a pozitív tartományban maradtak, noha egymáshoz mérten már nem mutattak ilyennyire letisztult képet. A napi említések számára jellemző kaotikusság közel visszaköszönt a napi véleményindexek képében, leszámítva, hogy itt a Class FM és az MR2 is több szembeötlő kiugrást sorakoztatott fel, mégpedig jellemzően egy-egy népszerű Facebook poszthoz köthetően.

neticle_radio3.png

Alapvetően a rádióadók érdemeit igazolja a tőzsdei árfolyam analógiájára kirajzolódó webes véleményárfolyamuk is, miszerint bármelyik részvényeibe fektetve jól járnánk – még, ha a Juventus társainál valamelyest alacsonyabb hozammal is kecsegtet. A szolgáltatók véleményben mért értéke az elmúlt negyedév során egytől egyig töretlenül haladt felfelé, és a Music FM Petőfi Rádióval szembeni egyszeri manőverét leszámítva, végig tiszta hierarchiát mutatott a konkurensek között. Azonban nem teljesen azt, amit az eddig látottak alapján feltételeznénk, hiszen a jóval több megjelenés és pár alkalommal produkált kiugró véleményindexei ellenére az utóbbi időben az MR2 jócskán alulmaradtak a Music FM-mel szemben, így a kecsegtető mutatószámok után elemzésünk végére be kell érnie a dobogó legalsó fokával.

Szó, ami szó, ha a vélemények alapján kívánnák rádióadók részvényeibe fektetni, a négy közül egyikkel se nyúlnánk mellé, mégis, ha a web szavára hallgatnánk, akkor Juventus részvényeinket könnyű szívvel adnánk tovább, hogy helyettük Music FM papírokkal tömjük meg zsebünket.

 

Az adatok és a grafikonok forrása: Neticle Technologies (www.neticle.hu).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr766384895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása