Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

"Ütősre" sikeredett a KFC-s botrány a web szemszögéből is. A vasárnap esti órákban történt, tettlegességig fajuló incidens a gyorsétterem biztonsági őre és az újságíró között gyorsan nagy visszhangot keltett az online sajtóban és a közösségi médiában. Az esetből címlapsztori nem rögtön, az eset másnapján lett, hanem kedden, még egy nappal később tetőzött a véleménycunami: addigra nemcsak hírek, közlemények, interjúk, szakértői vélemények láttak sorra napvilágot, hanem beindult a mémgyár és elindult a kommentvonat is, amire sokan váltottak jegyet: csak a keddi nap utolsó fél órájában 100, percenként 3 db KFC-vel kapcsolatos említés született, amiknek legtöbbje frappáns vagy kevésbé frappáns KFC-s poén, szófordulat, mém. Rövid összefoglaló.

image_5.jpg

Nem meglepő módon a KFC-vel kapcsolatos találatok száma a weben mondhatni kiverte a biztosítékot, de nem azonnal. Vasárnap éjjel még nem is volt nyoma az incidensnek, azonban kedd estig hot topikká vált az eset: látható, hogy az 556 db említésből 507 született 17-én, két nappal az eset után történt a webes plafonszaggatás.

 kfc_mention_flow_2017-10-18.png

A PR-katasztrófát jól szemlélteti a KFC véleményárfolyamán a beszakadás, ami azt mutatja meg, hogy hogyan változott a márka megítélése az elmúlt időszakban. Mi most az incidensre fókuszáltunk a gyorsétterem kapcsán, így az ábrán az elmúlt 7 nap adatai látszódnak. Mélyrepülés ez a javából, meredek és azonnali a beszakadás mutatja, hogy a KFC háza táján nemcsak a csípős fűszer paprikázta fel a hangulatot.

kfc_freq_dist_2017-10-18.png
A találatokon a közösségi média, az online sajtó és a TV-s megjelenések testvériesen megosztoztak, nagyjából egyharmad arányban esett a fókusz mindegyik platformra.

 kfc_pages_2017-10-18.png

Az eset értékelésben a sajtóban mutatkozik a legegységesebb hozzáállás, a cikkekben a legmagasabb a negatív említések aránya. A facebookos hozzászólásokban sem kímélik a biztonsági őrt, egyértelműen elutasítják a viselkedését a kommentelők, de ellenvélemények és olyan szóvirágok is színesítik a palettát, mint „ütős akciók”, „itt voltunk csapatépítőn, rendesen összeverődött a társaság”, innen lehet csemegézni, akinek csirkeszárnyak helyett erre fáj a foga.

kfc_channel_2017-10-18.png

tw_1.png

A közösségi médiában a mindig aktív facebookozók mellett a twitterezőket is megmozgatták a mémek és poénok, ami magyar viszonylatban nem szokásos – az instant viccek, mémek jó virális tartalmakként egyik platformról a másikra szálltak, és ez alaposan felpörgette a közösségi médiát is. Az alábbi tweetből is jól látszik, hogy szinte mindenkit megihletett a KFC-s eset, különösen a KFC és a BMW közötti különbséget feszegető viccre voltak fogékonyak a userek, ez lett a legtöbbet továbbosztott poén. (Note: a tweetelő ráérzett a lényegre, az összesített like szerintünk is jó ötlet, a Neticle rendszerén nem múlik!)

 kfc_key_attributes_2017-10-18.png

Megnéztük azt is, hogy mik azok a témák és tulajdonságok, amikkel a KFC-s esetet követően a márka összekapcsolódott az internetezők fejében. Akinek kedvesebb az élete, mint az étele, az valószínűleg nem a KFC-t fogja választani ezek után, legalábbis amíg el nem ül a vihar, hiszen a biztonság és a modor kerültek fel a negatív dobogó két legfelső fokára, de ezeken kívül a kiszolgálás sebességével kapcsolatos rossz tapasztalatokat is felidézték a rendszeres és alkalmi fogyasztók. A webes vélemények alapján nem tűnik jó ötletnek a KFC-ben beverni egy kis csirkeszárnyat…

 kep1.png

A legnegatívabb témák azt tükrözik, hogy a legkevésbé a sajtósok értékelték üdvözítőnek az esetet, részben az erkölcsi-jogi, részben a kommunikáció-PR szakmai aspektusát boncolgatták a témának a szakmai véleményvezérek.

És hogy milyen érzelmeknek adtak hangot az incidenssel kapcsolatban a neten megnyilvánulók? Leginkább dühöt, meglepettséget és szomorúságot váltott ki a hír azokból, akik megosztották véleményüket online.

 aaa.png

A tanulság mindebből az, hogy bár kellett egy kis idő mire a KFC bejárata előtt elszabaduló indulatok a weben visszhangot váltottak ki, de amint elindult a lejtőn lefelé a KFC, nem volt megállás. Ilyenkor a minél hamarabbi kríziskommunikáció rendkívül fontos, még mielőtt más húzza ránk a vizes lepedőt. A Neticle online médiafigyelő rendszerének fejlesztésénél erre külön figyelmet fordítottunk: hasonló krízishelyzetek esetén a rendszer automatikusan riasztást küld a fiók kezelőjének, így minden lehetőség adott a gyors, hatékony kommunikáció megtervezésére és lebonyolítására, minimalizálva a károkat, ami egy vállalat reputációjában keletkezik ilyenkor.

Hogy mi mindenre jó még az online médiafigyelés, és hogyan monitorozható valós időben egy márka megítélése, arra részletesen válaszolunk itt.

Írta: Lipusz Kinga

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Kép forrása: http://szubkult.blog.hu/2017/10/18/beinditotta_a_memgyarat_az_indexes_ujsagiro_kfc-s_incidense

Címkék: index botrány médiafigyelés médiaelemzés KFC social listening Neticle social media monitoring médiamonitoring

41 komment

Tagadhatatlanul vége a nyárnak, ezzel együtt pedig a nyaralási főszezonnak is. Mivel június elejétől augusztus végéig a balatoni régió a legmozgalmasabb térség (a GfK felmérése szerint a belföldi nyaralást tervezők 46%-a ruccan le néhány napra a magyar tengerhez), ennek kapcsán megnéztük, mik keltettek kommenthullámokat a Balaton legnépszerűbb üdülővárosai körül az online térben. 

slide2.jpg

A Balaton számokban

Cikkünkben a legnépszerűbb balatoni településeket vettük górcső alá. A június 1. és augusztus 31. közötti időszakban vizsgáltuk a 10 legnépszerűbb város (Hévíz, Keszthely, Fonyód, Zamárdi, Siófok, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Balatonfüred, Tihany, Révfülöp) webes megjelenéseit. Kíváncsiak voltunk, hogy az említések milyen előrejelző értékkel bírnak, megmutatják-e, melyek a legnépszerűbb balatoni üdülővárosok, ahova a leggyakrabban járunk zenei vagy épp gasztrofesztiválra, illetve bálra, és ha nem, akkor a nyaralás helyett mik kapcsán beszél a web népe a városokról.

Általánosságban elmondható, hogy balatoni városok önmagukban nem a legvisszhangosabb témák az online térben (összevetve, a 3 hónap alatt Zamárdi 164 db említést generált, a legtöbbször említett Hévíz városa 1918-szor szerepelt a találatok között, míg konkrétan a Balaton Soundról 2885 említés született csak a fesztivál időtartalma alatt).

freq_2017_9_20_17_14_45.png

 

A legtöbb említés cikkekben, hozzászólásokban és a facebookon születik bejegyzések, kommentek formájában. A többségben lévő semleges és a pozitív hangvételű említések között figyelemfelkeltő, invitáló stílusú programajánlók, turisztikai infók, szálláshirdetések, illetve hírek szerepelnek a város eseményeiről, vagy olyan általános témákról, mint a balatoni ingatlanpiac fellendülése, vagy a kiválónak ígérkező bor- és szőlőtermelői szezon. A csatornahasználatból kitűnik, hogy meglepően népszerű szokás Twitteren becsekkolni és hírt adni arról, melyik balatoni városban vakációzunk, illetve hogy a Google+ bejegyzések száma is relatíve magas, köszönhetően a turisztikai célú hirdetéseknek, szállásajánlatoknak, különösen a nagyobb turistamágnes események, fesztiválok előtt.

balaton_csatornahasznalat.png 

Inkább borfeszt, mint zenei fesztivál?

A negatív hozzászólásokat részben a városok közéleti, politikai eseményei (mint az izraeli nagykövet hévízi látogatása vagy a menekültek kis-balatoni nyaraltatása), részben pedig (lerágott csontként) a zenei fesztiválok generálták.

Érdekes, hogy a zenei fesztiválok inkább lehúzzák a város megítélését, mintsem javítanának rajta. Lehet, hogy turisztikai vonzerőként első osztályúak, az online reputációt azonban megtépázzák. Sokan még mindig a "részeg, drogozó tinik" drága szórakozásának tartják a Soundot és fesztiváltársait, és bár a legfeketébb bárány, a Balaton Sound kapcsán is érkeznek rosszalló kommentek, a lakosságnak augusztus végére telik be a pohár, amikor is a Strand Fesztivál és a B my Lake is zajlik, arányaiban véve ekkor a legmagasabb a negatív vélemények aránya, minden negyedik hozzászólás erősen negatív kritikát fogalmaz meg a fesztiválokról.

zamardi_komment.png

19702692_10154877855575817_696871551069043519_o.jpg

 

Az arckönyv mint nyilvános panaszkönyv

A kommentháború szinte kizárólag a Facebookon zajlik a témában. Annak ellenére, hogy Zamárdi hivatalos oldalán külön bejegyzésben kérik a lakosságot, hogy panaszaiknak e-mailben adjanak hangot, a panaszkezelést kénytelenek kiterjeszteni a Facebookra is, hiszen oda zúdul minden. Ez a tendencia egyébként más balatoni településre is igaz: az említések csatornákra lebontott számából kiderül, hogy a város és lakossága közötti nyilvános kommunikációnak elsődleges platformja a város hivatalos Facebook oldala.  

zamardi_kulcstemak_v2_2.png

Ezek alapján úgy tűnik, jobban megéri zenei fesztivál helyett borfesztivált szervezni, mint teszik az Hévízen. A fürdőváros említéseinek száma és megítélése (WOI) a főszezon alatt folyamatosan növekedett, amihez a  borfesztivállal járó gasztronómiai ízélmények pozitív megítélése is hozzájárult.

 

Hévíz, az élvezet és a bértrollok városa

A legtöbb említést számláló városok részben átfedésben vannak a KSH adataival, amik a legnagyobb belföldi vendégforgalmat bonyolítják le a régióban (Hévíz, Siófok, Balatonfüred, Zalakaros, Zamárdi, Balatonszemes, Zánka, Keszthely, Tihany, Fonyód, Balatonalmádi), de azért nem egészen. Meglepő, hogy Füred vagy Zamárdi nem szerepel a három online legtöbbet említett balatoni város között (Hévíz 1918 db, Siófok 765 db, Keszthely 303 db, Fonyód 125 db, Balatonfüred 122 db). Ennek oka az lehet, hogy a weben a politikai felhangot kapó események még jobban borzolják a kedélyeket és azonnali billentyűzetragadásra késztetik az embereket. 

Ilyen volt például az idei nyár során Hévíz polgármesterének, Papp Gábornak a Migration Aid nyaraltatási terve ellen tiltakozó közleménye, ami további cikkmegjelenéseket és főleg (72%-ban) ezek alatt kibontakozó kommenthullámot indukált. Mindez azonban nem hatott ki a város megítélésére, Hévíz említéseinek száma és véleményindexe végig növekedett, köszönhetően a fürdővendégek pozitív élményekről szóló beszámolóinak Facebookon és Google+-on, de a tweet bejelentkezések száma is magas magyarországi viszonylatban. A fürdővárost a wellness-szolgáltatásokkal és a gyógyfürdővel kapcsolatban kapcsolják össze leggyakrabban a weben.

balaton_heviz_emlitesterkep.png

Összefoglalva

A válaszunk a fentebb felvetett kérdésre, miszerint a balatoni településekről a nyaralás kapcsán esik-e szó az, hogy az említések jó része születik turizmussal összefüggő témában, de az igazi hot topic mindig a politika.

 

Szerző: Lipusz Kinga

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Képek forrása: ilovebalaton.hu, MajorKata photography

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés Balaton social listening Neticle

2 komment

Két és fél hete ért véget a nyár utolsó igazi nagy fesztiválja, és mint az lenni szokott, nemcsak a közönség, de az internet is teljesen felbolydult tőle. Őrült tippek, alkoholmámoros bejegyzések, videók, cikkek és kérdések hada lepte el a webet a fesztivál kapcsán – úgyhogy egy rövid bejegyzésben megnéztük a legérdekesebb említéseket a márka megjelenésektől egészen a Gyakorikérdések.hu legdurvább fesztiválhoz kapcsolódó kérdéseiig.

14604586567426cndoym71ent_l.jpg

A Sziget számokban

Alig egy hónap alatt több mint 5000-en írtak róla (összehasonlításképpen a VOLT-ról 2996, míg a Balaton Soundról 2885 említés született az adott fesztiválok időszakában). Összességében a semleges (az említések 73,9%-a) lineup bejegyzések, programajánlók, bejelentkezések és hírek domináltak, azonban a hektikusabb említések (26,1%) sem kerülték el a fesztivált. A lemondások például rendesen tépáztak hírnevén, de az élmények még így is domináltak velük szemben. A pénteki nap (08.11.) szólt a legnagyobbat, ráadásul YouTube-on: 437 említés köthető az aznapi vlogokhoz.

freq_2017_8_30_11_34_54.png

Vlog hegyek - a fotó már nem elég?

Rendkívül ritka – legyen szó bármilyen témáról, márkáról, eseményről – hogy egy téma ennyire sok platformon mozgassa meg a felhasználókat. Sőt, ami a fesztivál nemzetköziségét tekintve nem meglepő, a magyar neten azonban annál inkább: a tweetek mindent vittek a Sziget ideje alatt. Hírességek, bloggerek, felhasználók – szinte mindenki Twitteren jelezte jelenlétét a fesztiválon. Szintén újdonság a YouTube videók domináns aránya. Leginkább a Sziget első napjaira jellemző az élő videók és bejelentkezések jelentős száma. A legnépszerűbb videós tartalmak: P!nk koncert felvételek a ’repkedésről’, de megjelennek az interjúk, a Sziget kaják a gasztro csatornákon, és persze a fesztivál öltözködés, fesztivál smink, kihívásos videók, sőt, még a csempészésről is készült videó. Mindezek elképesztő aktivitást generálva: a népszerűbb videók több tízezres megtekintéssel és több száz kommenttel büszkélkedhetnek.

channel_freq_2017_8_31_11_37_3.png

Márkák és a Sziget

Szórakozás mellett persze biznisz is a Sziget, úgyhogy a márkák és kitelepüléseik sem hiányozhattak a fesztiválról. Azt is megnéztük tehát, hogy volt-e visszhangjuk, és ha igen, kié volt a legjelentősebb?

key_brands_2017_9_2_8_35_28.png

A HTC online aktivitása nyert egy nyereményjátéknak köszönhetően. Előkelő helyen végzett a MasterCard, akik bloggerek, vloggerek fesztivál jelenlétét támogatták, cserébe blogbejegyzésekért és kihívásos videókért. A márka aktivitása kapcsán megoszlanak a vélemények: egyrészt megjelennek a pozitív hangok, mert a márka által támogatott videók érezhetően jó minőségűek, másoknak azonban túl sok volt a márkajelenlét: személy szerint engem ez a mennyiségű reklám már zavar." Akit még innen érdemes kiemelni, az nem más, mint az Auchan. Több cikk is beszámolt az óbudai áruház kínálatának bővítéséről: ilyenkor például kézi vízpermetező, a legszükségesebbeket tartalmazó komplett fesztivál-szett, sőt, sushi is a bővített választék részét képezi. Az Auchan parkolóját már kevésbé kellemes kontextusban emlegetik: fórum bejegyzések szerint nem érdemes éjszakára itt hagyni a kocsit (bár hivatalosan nem is lehetne, a Sziget ideje alatti parkolási nehézségek miatt sokan ezt az ingyenes lehetőséget választják).

Mindenre válasz a Sziget?

Ahogy ígértük, a Gyakorikérdések.hu válogatás sem maradhat el, főleg nem a Sziget kapcsán: a topikok nagyon egy irányba koncentrálódnak, a további válaszokat pedig már be se merjük vágni. Kellemes szórakozást!

sz4.PNG

sz3.PNG

sz2.PNG

sz1.PNG

11-3.jpg

Szerző: Kiss Bernadett

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Képek forrása: Budapest Business Journal, 24.hu

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra

Címkék: sziget sziget fesztivál médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring media monitoring

Szólj hozzá!

Kiszabadulni, elszökni, elmenekülni, felfedezni, járni a saját utad - ilyen és ehhez hasonló élményekre, érzésekre épít az egyik legaktuálisabb marketingirányzat, az Escapism. Ki ne vágyna az ebben foglalt eszményekre és értékekre, egy hideg-csúszós-lucskos-borongós munkanapon, amikor már az félsiker, ha bőrig ázás nélkül sikerül helyetváltoztatni a város két nem túl távoli pontja között. Meg úgy bármikor máskor is.

Az Escapism már a hipster hullám megindulása óta velünk van. Gyengülésére nem is számíthatunk, sőt, az elmúlt évben új erőre kapott. Erős hazai példája az irányzatnak a Dreher Felfedező reklámfilmje, amely látványos képvilágával, nyugalmat és kalandot ötvöző hangulatával könnyen megérinti a szemlélőt. A Kreatív.hu részletesebb beszámolót közölt a koncepcióról és az üzenetről, mely kifejtette, hogy a reklámügynökség célja egy olyan kreatív vonal megtalálása volt, amire hosszú távon is jól kibontható stratégiát tudnak építeni, úgy, hogy friss lendülettel töltsék meg az „annyi a világ, amennyit beletöltesz” márkaszlogent, ezzel új lendületet a márkának.

A szakmai közeg elismerése nem maradt el - Fogarasy Tamás, az Exalt Interactive kreatív igazgatója és a MOME oktatója például mind vizuális, mind koncepcionális szempontból best practiceként mutatta be a Brandbook márkaépítéésel és aktuális branding trendekkel foglalkozó szakmai eseményén. Mi azonban kíváncsiak voltunk arra is, mennyire jutott el az üzenet a potenciális fogyasztókhoz, hogyan terjedt a publikus weben és milyen mértékben sikerült áthatnia a márkához kötött gondolatokat - ezekre kerestük a választ a Neticle médiamonitoring megoldásával.

A Neticle eredményei szerint 2016-ban a magyar publikus weben - hírportálok, blogok, fórumok, nyilvános közösségi média felületek - összesen 2609 említés született a márkáról, ami számottevő online jelenlétnek mondható, magáról a Felfedező reklámfilmről alig született releváns említés. Ehelyett a Dreher kapcsán született bejegyzések jelentős többsége a cég eladásához kapcsolódott, mely mellett a DreherFeszt és a különleges kiadású sörök jelentek meg a közösséget megmozgató témaként.

Az alábbi Említésgráf a Dreher kapcsán leggyakrabban említett témákat, azok összefüggéseit és a hozzájuk kapcsolt jelzőket foglalja össze.


dreher.png

De mit jelent ez: akkor mégsem beszélhetünk sikerról az említett kampány kapcsán? Mielőtt efféle következtetéseket vonnánk le, mindenképp érdemes utánanézni, hogy más kulcstémák kapcsán milyen üzenetek, gondolatok kerültek középpontba. Az ugyanis, hogy konkrétan egy adott reklám nem terjedt erősen a közösségi médiában, nem emlékeztek meg róla sokan saját felületeiken, még nem feltétlenül jelent sikertelenséget, az üzenet ettől még bőven lehetséges, hogy elérte a célját.

A Neticle kutatásai szerint ahhoz, hogy egy kampány közösségi médiában konkrétan terjedni tudjon, olyan sajátos vonásokra van szüksége, mint fájó társadalmi kérdések feszegetése, megosztó humor vagy a megosztók személyes érdekeltté tétele - a látványos, szép üzeneteknek viszont nem kedveznek ezek a platformok.

A Dreher esetében is beigazolódott, hogy bár a konkrét filmről nem esett szó, az abban - és a cég egyéb marketingtevékenységében -  képviselt üzenetek és értékek szépen áthatották a brand webes visszhangját - kiemelkedően a márka saját fesztiválja, a DreherFeszt és a gyártó által piacra dobott új, különleges ízű sörök kapcsán. A fesztivál egyedisége, a megszokott formától való eltérése (a rendezvény ugyanis egyszerre tükrözte a sörfesztiválokra és zenei fesztiválokra jellemző elemeket) ugyanúgy kapott webes visszhangot, ahogy az aktuális sörkülönlegességekben rejlő kísérletezés is. Mindez igen szép összefonódásra, tudatos kommunikációra és az üzenetek megfelelő átadására enged következtetni.

 

 

Kiegészítés - további részletek a DreherFeszt és a sörkülönlegességek kapcsán:

Érdekesség, hogy Szabó Enikő főszervező DreherFeszt kapcsán elhangzott nyilatkozatban is hangsúlyos kifejezésként jelent meg a felefedezés: „A DreherFeszt számunkra is egy egyedi vállalás, nincs előttünk kitaposott ösvény, folyamatosan a felfedezés útját járjuk. Ezért is nagy öröm, amikor teltházzal zárjuk a rendezvényt, látjuk a fejlődését. A sörfőző mestereink ilyenkor kiadhatják minden kreativitásukat, megvalósíthatják elképzeléseiket, melyre hosszú hónapokig készülnek – a fesztivál sikere az ő sikerük is”.

Az persze nyilvánvaló, hogy a potenciális vásárlók nemcsak felfedezni, de jó söröket kóstolni is kell, hogy szeressenek. Meg kell állapítanunk, hogy a különleges kiadású sörök olyasmik, amik jó marketingértékkel bírhatnak, hiszen különböző akciók, ajánlatok formájában a vendéglátóipari helyek is terjesztik a hírét, miközben a magánszemélyek is hajlamosak megosztani a véleményüket. Ami pedig ráadásként nagyban hozzájárult az aktuálisan kiadott sörtípusok ismertségének növeléséhez az az, hogy a Dreherfeszt kapcsán is rengeteg szó esett róluk, és kedvet csináltak a kipróbálásukhoz. 2016 különleges sörei közül a Hidegkomós sörről esett a legtöbb említés - 310 publikus bejegyzés látott napvilágot vele kapcsolatban - túlnyomóan, de nem egyértelműen pozitívan.

hkomlos.png

A teljesség igénye nélkül, ilyen és hansonló bejegyzések emlézetk meg a Dreher Hidegkomlósról - csak annak az állításnak alátámasztásául, hogy ízek, sörök kapcsán valóban szívesen ejtünk el egy-két kritikát a közösségi térben:

  • Ízlik a Hidegkomlós Dreher, a komló jól elnyomja az enyhén kukoricás alapízt, de a másnapokon lebukik a csalással.
  • A cseh sörökben tényleg az a meglepő, hogy sokkal rugalmasabb kínálattal reagáltak a „sörforradalomra”, a magyarországinagy gyártók viszont leginkább kamu álújításokkal fárasztanak (bár a Dreher hidegkomlóst például meg lehet inni).
  • Kifejezetten finom ez a Dreher komlós!
  • a hidegkomlós drehert már így is "lebutították" a tavalyi az tényleg hajazott a kézművesekkel finom volt be is vonták. ez az idei 1 vizezett szar.
  • én kifejezetten szeretem a hidegen komlózott drehert, mert van neki íze.

 

 

Szerző: Südi Anna

Adatok és grafikonok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: népszerűség médiafigyelés médiaelemzés social listening social media monitoring online véleményelemzés automatikus tartalomelemzés médiamonitoring említésgráf

Szólj hozzá! · 1 trackback

Vannak univerzális kérdések, amikben mindenki kötelességet érez állást foglalni: szőke vagy barna, pizza vagy hamburger. Az új Zsivány Egyes ugyanezt váltotta ki az internet népéből, ugyanis a cikkeken felül rengeteg vélemény született a témában posztok, tweetek, és fórum bejegyzések formájában.

sunday_1.png

Összegyűjtöttünk nektek mindenféle érdekességet a Zsivány Egyes netes megjelenéseiről, gyűjtsétek erőtöket, kemény lesz.

Az ébredő Erő vs. Zsivány Egyes

Alapvető kérdés, hogy vajon hogyan teljesít a Zsivány Egyes Az ébredő Erőhöz képest, ezért összevetettük a két film megítélésének alakulását a premier évének december 1. és január 7. közötti időszakában (bár a két premier között 4 nap különbség volt, a megítélés alakulását ez nem befolyásolta).

mention_flow_2017_1_8_12_41_50.png

mention_flow_2017_1_7_19_7_33.png

Jól nyomon követhető, hogy Az ébredő Erő említések számában erősebb volt a Zsivány Egyesnél - a premier napján előbbi 553, míg utóbbi csak 222 említést generált. Ezen felül szintén Az ébredő előnye a Zsivánnyal szemben a decemberben folyamatosan növekvő és a premier napján csúcsosodó népszerűség - ami azonban stagnálásba, majd hanyatlásba torkollott. Ezzel szemben mindenki meglepődött a Zsivány Egyesen: a szkeptikus hangok és a premiert követő óvatos vélemények december végétől rohamosan pozitívvá váltak és így, ha népszerűségben nem is érte utol Az ébredő Erőt, de tendenciájában lekörözte azt.

Filmkritikusok mindenhol
freq_dist_2017_1_7_20_7_13.png

Cikkek és címlapok százait előzte le a Facebook posztok sokasága: majdnem 1200 említés született a legnagyobb közösségi oldalon egy hónap leforgása alatt. A több, mint 550 említéssel nem elhanyagolható a tweetek száma sem. Emellett a leghosszabb vélemények és kritikák (természetesen a cikkek és blog bejegyzések után) a fórumokon születtek: anonimitásba burkolózva a felhasználók itt bátrabban és részletesebben adtak hangot véleményüknek, éppen ezért a fórumos említéseknél magasabb arányban fordulnak elő a negatív kritikák a filmmel kapcsolatban. Érdekes, hogy arányaiban a blog bejegyzések jelentek meg legszerényebb számban, a hosszabb kritikák is inkább a social media felületeken bontakoztak ki.

Hot topikok

key_topics_2017_1_7_20_46_52.png

Nem meglepő módon sokan checkoltak be a filmről, ennek köszönhető a sok #mozi-s említés. #szinkron kapcsán általában elégedett hangok jelentek meg, egyedül Darth Vader hangja szuszogott kevésbé kellemesen egyes vélemények szerint. Ami a #videó-t illeti itt két hot topic tündökölt: egyrészt sokaknak disszonáns volt, hogy az előzetesek olyan jeleneteket tartalmaztak, melyek végül nem kerültek be a filmbe, másrészt januárban debütált egy videó a Tarkin kormányzót és a fiatal Leia hercegnőt újraalkotó digitális technológiáról. #bevételek szempontjából kimagasló eredményekről adtak számot a cikkek. A nyolc Star Wars film összesített bevétele januárra már meghaladta a 7 milliárd dollárt, Magyarországon pedig a mozik és stúdiók ünnepelhettek, ugyanis 2016-ban volt az eddigi legmagasabb a jegybevételek száma (ez jelentős mértékben köszönhető az év vége előtt 2 héttel bemutatott Zsivány Egyesnek). A végére maradt a leginkább kérdéses téma, mégpedig a #bojkott. Pop-cornt elő, nézzük:

A film egy Trump-ellenes uszítás

Tessék? Igen, jól olvastad: még december elején alakult ki kisebb kavalkád, mely egy Trump-aktivistától indult. Állítása szerint a film direkt Trump-ellenes jeleneteket tartalmaz, ezért bojkottra szólította fel a vele egyetértőket. A téma nyomon követhető a #DumpStarWars címszó alatt Twitteren, ha érdekel szánj rá pár órát(/napot)

6bd.png

598.png

Ha még itt vagy, a végére hagytunk pár egzotikus bejegyzést, melyek olyan kérdések és a Zsivány Egyes fúziójából születtek, mint a vizsgaidőszak, álhírek és a sok kritikát kapott címadás:

Szerző: Kiss Bernadett

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Képek forrása: wall.alphacoders.com, knowyourmeme.com

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

2 komment

Megnéztük a magyar weben fellelhető cikkeket, blog bejegyzéseket, és minden social media említést (Facebook, Twitter, Tumblr, Google+, YouTube) és kielemeztük a 12 döntőbe jutott versenyző webes megítélésének alakulását. Amire kíváncsiak voltunk: vajon az online megjelent vélemények alapján megfigyelhető-e, hogy várhatóan ki fog kiesni és kik fognak párbajozni?

14883619_985041544975543_1482422776751118668_o.jpg

Amerika választása után a hírek jelentős része foglalkozott az eredmény váratlanságával. Ekkor kezdtek el foglalkozni az online vélemények erejével – a korábbi ilyen témájú kutatások alapján már a választások előtt és utólag is látszott, hogy Trump social media jelenléte sokkal erősebb.

Könnyedebb és hazai vizekre evezve megnéztük a hazai X-Faktor mezőnyét: vajon az online vélemények itt is előrejelzik az eredményeket? Vajon a hét folyamán megjelenő bejegyzések, kommentek előrevetítik a szombat esti szavazatok alakulását?

Ahhoz, hogy kiderüljön, mennyit számít a döntősök webes megítélése, először megnéztük három korábbi élő adás alakulását.

November 5. - Az első élő show

mention_flow_2016_12_2_16_45_32.png

Egyértelműen a legnegatívabb online megítélésű versenyző volt Balogh Eszter, őt a nézők rögtön ki is szavazták. A Jaggers és Fejes Szandra párbajoztak egymással: a nézők inkább a Jaggerst tartották volna bent, de a zsűri döntése alapján Szandra maradt. A felhasználók sérelmezték, hogy a Jaggersre csak 10 percig lehetett szavazni, továbbá, hogy Puskás Peti korábban együtt dolgozott Szandrával – a nézők szerint emiatt védi őt mindig a mentor.

Utóélet: a Jaggersről a kiesés után is beszéltek online, míg Szandra megítélése továbbra is hullámzóan alakult. Balogh Eszter szinte teljesen eltűnt a süllyesztőben.

7a24d8c1b2d14fdd2e55b08ac42f3f64.jpeg

November 12. - Papírforma szerint

mention_flow_2016_12_2_16_50_38.png

A Soulbreakers esett ki, a vélemények itt is előre vetítették a „véget”, és a zenekar szintén lekerült az online palettáról – a kiesés után már alig beszéltek róluk.

Vince Aliz Liza és Dánielfy Gergő párbajozott egymással, a vélemények alakulása itt nem releváns, hiszen megint a zsűri döntése határozta meg az eredményt, végül Dánielfy Gergő távozott.

November 19. - Váratlan eredmény

mention_flow_2016_12_2_16_55_48.png

Hoppá.

Az eddigiek alapján nem erre számítottunk - ezen a héten ugyanis a legjobb megítélésű Jáger Kinga esett ki. Tehetséges dívaként emlegették az énekesnőt - igaz, megjelentek vele kapcsolatban a hamis, jellegtelen jelzők is. Ismét Fejes Szandra párbajozott: most Ónodi Jánossal – ismét Szandra ment tovább, bár online rosszabbul szerepelt, mint a kieső Ónodi.

December 3. - Vajon igazunk lesz?

mention_flow_2016_12_3_16_6_58.png

Az eddigiek alapján tehát látható, hogy a szombat esti teljesítmény nagyobb súllyal esik latba, mint a hét közbeni online vélemények és hírek a versenyzőkkel kapcsolatban. Kirívó esetek persze vannak: a Balogh Eszterhez köthető „hiszti” a versenyző azonnali kieséséhez vezetett. Alátámasztásként az említésgráfon is jól látható, mekkora jelentősége van a szereplésnek, illetve a mentorok véleményének.

mention_graph.png

És hogy mi mit jósolunk ez alapján mára? Ha fogadnunk kéne, Opitz Barbira tennénk. És egy jó tanács: Szandra és Ricsi, adjatok bele mindent, online nálatok rezeg a léc.

De nézzük meg, mit hoz az élő show.

14910279_988212117991819_6990654664486096286_n.jpg

Most, hogy az elemzéssel adtunk egy kis támpontot, csatlakozz hozzánk és szavazz, hogy szerinted ezek alapján kitől búcsúzunk ma a műsorban:

Szerző: Kiss Bernadett

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Képek forrása: Opitz Barbara Hivatalos Oldala/Facebook, Isza Ferenc/Blikk.hu

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: népszerűség megítélés médiafigyelés médiaelemzés X-Faktor social listening Neticle social media monitoring online véleményelemzés médiamonitoring

Szólj hozzá!

Dagadó izmok és formás hátsók, feszengés és magamutogatás, doppingszerek és egészséges életmód. Van, akiknek ez, van, akiknek az ugrik be a testépítésről. Inkább előítélet vagy inkább rajongás veszi körül a témát a magyar weben? A Neticle kutatása erre a kérdésre kereste a választ.

body.jpg

Habár sokan járnak konditerembe, csak kevesek vallják magukat testépítőnek. Van aki “csak” jól szeretne kinézni, van, aki fogyni szeretne, és persze olyan is akad, aki csak csajozni/pasizni jár le. Üres termek december utolsó napjaiban, január kezdetével pedig szó szerint verekedni kell egy fekvenyomó padért, csak úgy, mint a májusi napokban, amikor az emberek fejvesztve gyúrnak az áhított “summer body” elérése érdekében. Az utóbbi időben a kondizás inkább a külsőségekről szólt, nem az egészséges életmódról. Az pedig kétségtelen, hogy egy jó fizikum eléréséhez (mint  a hölgyeknek, mint a férfiaknak) nem csak januárban és májusban kell edzeni.

“Ennek is biztos csak a 8 általános van meg.”

A magyar weben a testépítésről főleg negatívan vélekednek az emberek. Ha valaki “ki van gyúrva” már nem feltétlen egy matekpélda jut eszünkbe, függetlenül attól, hogy ismerjük-e az illetőt.

woi_2016_8_18_9_43_18.png

A véleményárfolyam (WOI) egy univerzális mutató, mely a tőzsdei árfolyam analógiájára egy dinamikus mutatószámban foglalja össze a webes megítélést.

Jó példa erre a Labdarúgó EB-n történt eset. A magyar szurkolótömegben feltűnt egy jó fizikummal rendelkező férfi, aki félmeztelenül élvezte az egyik magyar meccset, amelyről több kép is született. Ez egyből negatív, támadó, sztereotip megjegyzések lavináját indította el, és nem csak Magyarországon, még az angol napilap, a Mirror is írt az esetről. Aztán jött a csavar: kiderült, az illető többszörös testépítő bajnok, aki Spanyolországban, Madridban tanít egészséges életmódot egy egyetemen, tehát semmiképp sem az, aki megtestesítené a sztereotip képet.

Ha közelebbről megnézzük a testépítésről született említéseket, az eset körül (június 20.-a körül), az említések csaknem megháromszorozódtak, viszont az is igaz, hogy a pozitív vélemények is megsokasodtak (előző ábrán láthatjuk), valószínűleg annak köszönhetően, hogy a férfi pont az ellenpéldája a testépítőkről kialakult képünknek.

 freq_2016_8_18_9_43_52.png

Az említések számának alakulása az elmúlt hónapban.

Arra is kíváncsiak voltunk, hányan kötik össze a testépítés szót a doppingszerekkel (kox, szteroid és társaik). Az eredmény meglepő lett. Míg a testépítés, kondizás, gyúrás, stb. szavakra közel 5000 említést találtunk, ezekben a szövegekben „csak” 52 találat volt a különböző doppingszerek említésére. Hogyan lehetséges ez? Valószínűleg úgy, hogy nem szeretünk nyilvánosan ilyesfajta kijelentéseket tenni. Esetleg úgy, hogy inkább csak egymásnak szeretünk panaszkodni, hogy nem nézünk ki úgy, ahogyan szeretnénk, és ezért le “koxos”-ozzuk azt, aki esetleg úgy néz ki. Úgy mindenkinek menne. Még az is lehet, hogy van benne igazság néhány esetben. Ezt csak akkor tudhatjuk meg, ha odamegyünk, és megkérdezzük, ami viszont már nem annyira ajánlott.

 
freq_2016_8_18_9_44_47.png

Az említések számának alakulása az elmúlt hónapban. Kéken a testépítés kulcsszó említéseinek alakulása, zölden pedig azok a tartalmak, amelyekben a kulcsszót a doppinggal említik együtt.

Kíváncsiak voltunk, mégis melyek azok a tulajdonságok (pozitív, negatív), amelyek ezekben a bejegyzésekben megjelennek, miről beszélünk elismeréssel és melyekről megvetéssel, elutasítóan. A testépítés kapcsán negatív felhanggal jelent meg a modor kérdése (ami a 'bunkó gyúrósok sztereotípiával' van összefüggésben), ezen felül pedig a táplálékkiegészítőkhöz kapcsolódtak a legnegatívabb gondolatok. Azt tapasztaltuk, hogy ezek már ezek használatról és fogyasztásról is alapvetően negatív színben beszéltek inkább, ahogy az árukról és tápértékükről is. A másik oldalon, tehát pozitív színben megjelenő legfontosabb tulajdonságok a profizmus, (a formás testre utalva) a forma és megjelenés, (a táplálékkiegészítőkhöz kötődően) az íz és a minőség voltak.

Hogy melyek fedik jobban a valóságot? Igazságot nem teszünk. Ezt mindenkinek a saját megítélésére hagyjuk.

 

Szerző: Szegi Mátyás

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies

Kép forrása: www.mediagem.com

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: sport egészség testépítés médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle online véleményelemzés médiamonitoring

13 komment

Tömegével sétáló Pokemonok vadászok, furcsa helyeken trónoló bizarr "kisállatokat" ábrázoló screenshotok tömkelege, transzba esett rajongók és habzószájú kritikusok. A Pokemon Go alaposan felkavarta a port. Kíváncsiak voltunk merre dől a mérleg nyelve, úgyhogy a Neticle segítségével megvizsgáltuk, mit gondol a magyar internetező közönség.

Pokemon taxitól kezdve Pokemon kereső tömeges megmozdulásokig, minden a Pokemon Go-ról szól. A barátok nem kávézóba mennek, hanem Pikachura vadászni, idegen emberek kezdenek beszélgetésekbe az új játéknak köszönhetően, új szociális szórakozás fejlődött ki a játékból. Elemzésünkből kiderült, megjelenése óta több mint 6000 említést kapott az új játék (összehasonlításképp a jelenleg hatalmas reflektorfényt kapó Hosszú Katinkáról ennél nem sokkal több, 7600 említés született az azonos időszakban).

freq_2016_8_11_13_57_6.png

Az említések számának alakulása az elmúlt hónapban.

“Mindjárt megyek, csak dobok egy gyors Tweetet az új Pikachumról.”

Általában Facebookon legaktívabbak az közösségi média használók, ám a Pokemon Go-nál más a helyzet. A bejegyzések körülbelül 28%-a Twitterről érkezett, második helyen a Facebook áll 20%-al, harmadik helyen pedig a különböző fórumok 16%-al. A felkapottságot mutatja, hogy az említések több mint 7%-a címlapon történt, amely több mint 450 említést foglal magában.

freq_dist_2016_8_11_13_59_8.png

Az említések megoszlása az elmúlt hónapban.

 

Megosztó. 

Sokan rajonganak érte, sokan pedig elítélik. A véleményelemzés alapján láthatjuk, hogy a megjelenése első napjaiban a többség pozitívan vélekedett róla, de mostanra már főleg negatív hatást kelt a köztudatban. Az első visszaesést az okozta, hogy egy washingtoni holokauszt múzeumban betiltották etikai okokra hivatkozva, majd ezt követte Auschwitz és egy holland kórház is. Talán még nagyobb visszaesést jelentett, amikor a játék használata közben elhunyt egy 18 éves fiú Guatemalában - Lopez de Leon unokatestvérével tört be egy házba Pokemonok után kutatva, amikor lelőtték.

woi_2016_8_11_13_43_15.png

A véleményárfolyam (WOI) egy univerzális mutató, mely a tőzsdei árfolyam analógiájára egy dinamikus mutatószámban foglalja össze a webes megítélést. 

A negatív hozzáállásban a különböző fórumok viszik a prímet, ami nem meglepő, elvégre anonim mindig is jobban szerettünk hőzöngeni. Ami már érdekesebb, hogy a hírportálok is főleg negatívan vélekednek róla, ami viszont már nem éppen a bevett szokás, ezzel is mutatva, hogy mekkora port kavart a Pokemon Go a magyar online média világában.  A fórumok esetében például a megjelent bejegyzések (körülbelül 970 darab) kevesebb, mint 3%-a bírt erősen pozitív megítéléssel, míg az említések több mint 40%-a negatív hatású volt.

mention_map_2016_8_11_14_2_16.png

Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz összesítve mennyire pozitív/negatív találatok születtek egy adott napon a különböző online platformokon. A körök mérete az említések mennyiségére, függőleges tengely melletti elhelyezkedésük a vélemények milyenségére (fentről lefelé egyre negatívabb), színük az egyes platformokra utal.

Egy kis tartalomelemzéssel abba is igyekeztünk betekinteni, miről is szól a tengernyi említés - az eredményt az alábbi grafikon, az Említésgráf foglalja össze. A legtöbb említést maga a játék szó kapta. Ezt követi a letöltés, a megjelenés és az applikáció szavak. Az Említésgráfon láthatjuk, hogy ezek a szavak feltűnően sok negatív említést generáltak, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a telefonok akkumulátorát nagyon gyorsan meríti a játék, több hamis utánzat is megjelent, vagy például, hogy néhány eszközzel nem kompatibilis az applikáció.

mention_graph_11.png

Az Említésgráf központi elemeit a vizsgált kulcsszóval összefüggésben legtöbbet említett kulcstulajdonságok állnak, melyekhez kötve pedig azokra arra vonatkozó jellemzők sorakoznak.

 

Szerző: Szegi Mátyás

Adatok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

Az elmúlt hetek legjelentősebb és legnagyobb port keverő eseménye kétségkívül a június 23-án lezajlott brit népszavazás volt, mely a Brexit javára dőlt el. Az eredmény hatalmas médiavisszhangot váltott ki, Európán eluralkodott a pánik, a web minden felületét elárasztották a Brexittel kapcsolatos vélemények, megjegyzések, fejtegetések. 

A Neticle online médiamonitoring megoldásával vizsgáltuk a bejelentést követően kialakult online visszhangot.

2_3.png

Egy hónap leforgása alatt, június 13-tól mostanáig csak a nyilvános magyar weben közel 30 ezer bejegyzés látott napvilágot a témában, ami minden túlzás nélkül igazán kimagasló számnak tekinthető. Megdöbbentő és szokatlan arány, hogy az említések egyharmadát (31,5%) a fórumbejegyzések tették ki, ami egyértelműen mutat rá arra, hogy a Brexit heves eszmecseréknek, élénk vitáknak, értekezéseknek nyitott utat.

5.png

Ugyanekkor az is tisztán látszott a Neticle adatai alapján, hogy a ezeken a felületeken az általánosnál jóval negatívabb vélemények fogalmazódtak meg, mint általánosságban - ezt szemlélteti az alábbi Említéstérkép grafikon. 

Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz összesítve mennyire pozitív/negatív találatok születtek egy adott napon a különböző online platformokon. A körök mérete az említések mennyiségére, függőleges tengely melletti elhelyezkedésük a vélemények milyenségére (fentről lefelé egyre negatívabb), színük az egyes platformokra utal. 

3_2.png

Aki a napokban böngészte a webet, pörgette a különböző közösségi oldalak hírfalát, annak nem kérdés, hogy alapvetően negatívan állunk a Brexit tényéhez, hogy a megjelenő gondolatok túlnyomó többsége értetlenséget, elutasítást fejezett ki. Ezen a vonalon éppen ezért nem is akartunk tovább menni, azt azonban érdekes kérdésnek tartottuk, hogy milyen fókuszpontok mentén, milyen felületeken, milyen hevességgel beszéltünk a kérdésről. 

Az alábbi Említésgráf áttekintő képet nyújt a Brexit kapcsán legtöbbet emlegetett, legkiemelkedőbb témákról, valamint azok összefüggéseirőlAz Említésgráf központi elemeit a vizsgált kulcsszóval összefüggésben legtöbbet említett kulcstulajdonságok állnak, melyekhez kötve pedig azokra arra vonatkozó jellemzők sorakoznak.

1_1.png

A tartalomelemzés eredményei alapján legtöbbet említett témát nyilvánvalóan maga a szavazás jelentette, amit sorban a kampány, a döntés, a kormány követett - tehát nem pusztán a szavazás eredménye került fókuszba, de az ide vezető kampánytevékenység és a kormány hozzáállása is, továbbá a következmények latolgatása is - kiemelten az a kérdés, hogy ezután, hogy fog dönteni Nagy-Britannia, valóban kilép-e az EU-ból. Nem véletlen. 

4.png

Adatok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

Király Gábor kétségkívül az Európa bajnokság egyik legnagyobb szenzációja, nem csupán a magyar weben, hanem gyakorlatilag világszerte. Kanadai tévéműsorban is hordták híres mackónadrágját, és Európa vezető sporttal foglalkozó médiumai is foglalkoztak Király szerelésével, illetve az internetes folklórt sem hagyta hidegen, vicces bejegyzések, mémek ezreinek volt témája a magyar kapus.

Király Gábor neve 6525 alkalommal került említésre a június 1. és 21-e közötti három hetes időszakban. A tartalmak több mint 40%-a Facebookon született, míg a második legmeghatározóbb tartalomforma a cikkeké volt, minden ötödik említés valamilyen online sajtóorgánum bejegyzésében született. Háromszáznál is kevesebb negatív tartalom fűződik kapusunk nevéhez. Egy negatív említésre hozzávetőlegesen tíz pozitív említés jutott, az internetezők csak szuperlatívuszokban tudnak a hálóőrről vélekedni.

freq_2016_6_22_11_7_37.png

Az említések számában 14-én és 18-án látható hatalmas kiugrás, több mint 700 említés 24 óra alatt, ami nem meglepő, ugyanis ezeken a napokon játszott eddig a magyar válogatott. 4-én is látható egy kisebb emelkedés az említésszámban, bár mint látható, a Németország elleni barátságos, felkészülési találkozó közel sem mozgatta meg annyira az internetes közvéleményt, mint a franciaországi csoportmeccsek.

A kapusunkkal leggyakrabban felmerülő témakörök természetesen az Európa Bajnokság körül csoportosulnak, ilyen kifejezések a játék, meccs, bajnokság. Az igen negatív szövegkörnyezetben felmerülő „hiba” kifejezés az Izlandi meccs kapcsán került említésre meglehetősen sokszor. Ezek a tartalmak a tizenegyes körüli szituációval foglalkoztak, ahol kérdéses volt, hogy vajon Király szabálytalankodott, vagy a bíró fújt tévesen a sípjába. (A felhasználók nagyrészt utóbbi eshetőségre voksoltak, és ennek igen változó habitussal hangot is adtak.)

Az Európa bajnokságok történetének legidősebb játékosáról természetesen az életkorával, illetve a megdöntött rekordjával is sokat foglalkoztak az online médiumok és felhasználók, mely témákat a „kor” és „debütálás” kifejezések jelölik chartunkon. Utóbbi annak köszönhető, hogy az 1998-as Ausztria ellen 3-2re megnyert mérkőzést is felidézte a sportsajtó, ugyanis ezen a találkozón debütált az azóta legendává vált mackónadrágos kapus.

key_topics_2016_6_22_12_2_7.png

Érdekes, hogy a debütálásnál is nagyobb visszhangot keltett Király trükkös, szokatlan kidobása az Izland elleni találkozón. Az EB-láz, illetve a csoportelsőség megtartása körüli örömmámorban a „láb” kifejezés emiatt került többször is említésre, ugyanis a két lába között hozta játékba a labdát Király.

Míg a kapuban biztos labdakezelés, és pontos helyezkedés, addig az interneten rendkívül pozitív megítélés, és magas peakek jellemzik a veterán, mackónadrágos kapust.

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Futball Király Gábor médiamonitoring Foci eb

Szólj hozzá!