Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Róla szólnak a hírek, vele van tele a sajtó – igen, jól sejted, nem tévedsz sokat, ha e szavakat olvasva előtted is a fényűző 4-es metró képe villan fel. A hosszas halogatás, várakozás és magyarázkodás után ugyanis március utolsó péntekjén a földalatti bámészkodásra váró tömeg végre valahára birtokba vehette a modern szerelvényeket és szemügyre vehette a bravúros építészeti megoldásokat felsorakoztató állomásokat.

Az esemény nem kis felhajtással és talán még annál is nagyobb visszhanggal járt – nem véletlen, elvégre az M4 már régen többet jelent, mint holmi közlekedésre alkalmas létesítmény, fogalommá nőtte magát, a különleges eredménnyel kecsegtető, de beláthatatlan ideig tartó projektek szinonimája lett. A csoda mégis megtörtént, a zöld metróvonalat egyszer és mindenkorra átadták – és, hogy ennek kapcsán milyen gondolatokkal volt tele a web, arra az alagút helyett a következő sorok végén derítünk fényt.

bkk1.png

A 4-es metró jó ideje benne volt a köztudatban, a valódi, nagybetűs buzz azonban csak az átadást napján tűnt fel a láthatáron, ellenben olyan lendülettel, hogy utószele még máig sem csendesedett el teljesen. A március 24-től április 4-ig terjedő két hétben a zöld metróvonal a Neticle online véleményezéssel foglalkozó cég adatai szerint több mint tízezer említéssel büszkélkedhetett, sőt március 28-án, közszereplésének csúcsán csaknem háromezer alkalommal került elő a neve különböző online felületeken. Minden valószínűséggel nem okoz meglepetést, hogy a megjelenések háromnegyede a Facebook kék falain esett meg, mindazonáltal azonban a közel ezer cikk, illetve nyolcszáz feletti twitt sem ad okot elkomorodásra.

bkk2.png

A vélemények száma azonban közel sem minden, sőt, a milyenségük ennél sokkal többet nyom a latba – a 4-es metrónak pedig a vizsgált két hétben hideg és meleg egyaránt kijutott, mégpedig közel azonos súllyal. Nem meglepetés, hiszen régóta készültünk arra, hogy elcsodálkozhassunk a beharangozott architektúrán, de ugyanígy, mélyen arra is, hogy mindezt szkeptikusan, húzott szájjal vegyük szemügyre. Így is történt, az első nap győzött az ingyen utazás öröme, az újdonság varázsa és a selfik hada, pár nap múlva azonban lehullottak a rózsaszín és felkerültek a kritikusra csiszolt szemüvegek. Ezek pedig magukkal hozták a népszerűségi index toronyugrását – mely zuhanás közben a „szép, csak felesleges”, a „kampány” és „kidobott pénz” kifejezéseket kiabálta, szókincsét legtöbbször sokszor megosztott Facebook posztokból kölcsönözve. Az erősen negatív vélemények áradata mindenesetre rövidlefutásúnak bizonyult, a látványos kivitelezés és a külföldi elismerések végső soron felülkerekedtek, hogy – bár ingadozó erősséggel, de – a pozitív irányban tartsák a mérleg nyelvét.

bkk3.png

A pozitív véleményindex már önmagában megnyugtató lehet, valódi önigazolását azonban sokkal inkább a felívelő véleményárfolyam jelent, mely a tőzsdei árfolyamhoz hasonlóan mutat rá az új metró népszerűségére. Ha tehát a web véleményére hallgatva játszottunk volna a véleménytőzsdén, már az átadás előtt elkezdtünk volna zöld M betűvel fémjelezett papírokat venni, hogy az indulást követően pár nappal kétségbeesve szabaduljunk tőlük, majd végül, kis idő múltán megkönnyebbült sóhajjal simogassuk meg a nyakunkon maradt papírokat. Hiszen szó ami szó, ingadozások ide vagy oda, úgy tűnik, a 4-es metróval mégsem lőttünk bakot.

bkk4.png

Ha csak a végeredmény miatt furdalt minket a kíváncsiság, akkor a vélemények milyenségét, a különleges árfolyam alakulását kényelmesen hátradőlve máris nyugtázhatjuk, ha azonban szívesen bekukkantanánk a kulisszák mögé, még bukkanhatunk némi érdekességre. Végtére is nem mindegy, hogy mi alapján és milyen szavakkal festjük a jó vagy éppen fanyar képet. Utolsó ábránk épp ezért a legtöbbet említett kulcsszavak – melyek toplistáját az utazás, az ár és a parkolás triumvirátusa adja –, valamint jellemzők erdejébe enged némi ráadás betekintést.

 

Az adatok és képek forrása: Neticle technologies - www.neticle.hu

Címkék: népszerűség 4-es metró M4 online véleményelemzés automatikus véleményezés

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr115988301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cini65 2014.04.09. 12:07:45

Sokan feleslegesnek, kidobott pénznek érzik, eltekintve az ezt körülvevő lenyúlásoktól, amiket valóban meg kellene szüntetni, a 21.-ik században így kellene kinézni a környezetünk egészének, el kell menni nyugatra és ott az ilyen "rendben lévő" dolgok az általánosak, ilyen infrastruktúra közepette élnek, haladnak, nem egymással acsarkodnak, nem diktátorkodnak felettük, hanem partnernek tekintik az embereket, akiknek fontos a véleménye. Csak nem vesszük észre, hogy ez járna nekünk, és csak kiszúrják a szemünket apróságokkal, az összkép pedig borzalmas.