Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Hatalmas pénzeket ölni a márkaépítésbe, teljes haderővel folyatatni a hidegháborús küzdelmet a konkurenciával, majd derült égből villámcsapásként nevet változtatni – ha valami, akkor ez a stratégia elsőre igencsak megalapozatlannak tűnik. Márpedig az apród.hu esetében pontosan ez történt.

Azonban érdemes hozzátenni, hogy a közvélekedés ellenére közel sem egy légből kapott ötlet nyomán, hanem tudatos döntés eredményeként, a célközönség kiszélesítése, valamint az anyavállalat márkáinak közös márkanév alá hozása érdekében került sor a lépésre. Mégis, akár így, akár úgy, a márkanevek megváltoztatása kivétel nélkül borzolni szokta a kedélyeket, varázsütésre tömegekből váltva ki a ragaszkodás érzését, és a recept az apród.hu esetében sem festett másképp.

profil2.png

Hogy hosszútávon a sokakat frusztráló változás mégis beváltja-e majd tulajdonosainak hozzáfűzött reményeit vagy épp ellenkezőleg öngyilkosságnak bizonyul majd, az egyelőre a jövő zenéje. A bejelentés azonnali fogadtatásáról azonban a weben megjelent vélemények már most sok érdekes pletykával szolgálnak, melyekből most a Neticle, online véleményelemzéssel foglalkozó rendszer adatai alapján némi ízelítővel készültünk.

Nagy csönd után nagy hangzavar

A nagynap előtt szinte semmilyen hírt nem lehetett hallani az OLX márkanévről, de annál nagyobb volt a hangzavar 14-én, amikor mind az apród.hu, mind az OLX neve elárasztotta az internetet, hogy utána még két-három napig borzolja a kedélyeket, majd utána mindkettő az apród.hu-tól korábban megszokott szinten stabilizálódjon. Az új brand mindössze két napja, tehát a változást követő tíz nap után emelkedett felül először.

Névtelen.png

Pár napos mélyrepülés

 A névváltás hatására, az addig a weben rendszerint pozitív megítélésnek örvendő apród.hu napi véleményindexe igencsak megzuhant – az eseményhez kapcsolódó említések tehát minden kétséget kizáróan negatív színben festették le a változást. Pár nap múlva azonban az OLX-et magával húzva visszaállt egy pozitív szintre.

Névtelen2.png

A Facebook a hibás?

A web véleménye minden felületen más és a Facebook a véleményvezér – a apród.hu névváltásakor látottak legalábbis erősen erre utalt. Az április 14-én megjelent cikkek ugyanis jellemzően pozitív kicsengéssel bírtak, hatásukat azonban a kék falakra írt kiemelkedően magas számú, nagyon negatív kommentek alaposan elmosták.  Úgy tűnik, a névváltás valóban a közvéleményt rázta meg, és – kivételesen – nem lehet a sajtót hibáztatni a negatív hozzáállás terjesztéséért.

Névtelen3.png

Amiről beszélnek

A névváltás körüli napokban természetesen az ehhez  kapcsolódó fogalmak alaposan helyet kaptak az aukciós oldallal kapcsolatban gyakran említett tulajdonságok között – mégpedig jellemzően negatív   színben. A márkanév-váltás kapcsán sok szó esett működésképtelenségről, a reklám egyértelműen rossz visszhangot kapott, azonban meglepő, hogy maga az OLX márka nem tűnt fel kedvezőtlen színben.

Névtelen4.png

Márkanevek a véleménytőzsdén

Ha tőzsdei árfolyamok analógiájára a márkanevek webes vélemények alapján kirajzolódó véleményárfolyamát szemléljük, arra juthatunk, ma már megkockáztathatjuk, hogy OLX részvényekbe fektessünk. Nem volt ez így pár napja, a névváltás hatására ugyanis az addig kedvező véleménynek örvendő apród.hu véleményindexe alapos zuhanásnak indult az itthon még ismeretlen OLX kifejezést is magával húzva. Az indulatok csitulásával mára visszaállt a rend, mindkét név véleményárfolyama a pozitív tartományban mozog – azonban, vigyázat, a látszat csal, hiába emlegetik sokan még pozitívan az apródot, annak papírjaiból már nem érdemes bevásárolnunk.

Névtelen5.png

Címkék: népszerűség apród.hu online véleményelemzés OLX automatikus tartalomelemzés

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr716082252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b2b2 2014.04.26. 09:44:53

Ennyi bla bla...
A OLX -ről nem lehetett hallani...
Akkor bizosan a derült égből jött villámcsapásként.
Egyébként nem lehet hogy az OLX már réges régen müködik a román, litván, lengyel,bulgár,ukrán országogban és onnan jött a koppintása aprod néven amig fel nem futott?
Erre is kitérhettüett volna a szerkesztő kolléga.

♔bаtyu♔ 2014.04.26. 09:46:56

Régebben, Apród korában használtam, nem gondoltam, hogy ebben annyi pénz lenne. A szoftver korrekt, de nem kiemelkedő.

Az persze jó, hogy nevet változtatnak, mert itt elköltenek egy csomó pénzt.

Részvényt egészen biztosan nem vennék, ez a terület eleve olyan, hogy ma hopp, holnap kopp. Azért egy apróhirdetési rendszert nem olyan nagy csattanás csinálni.

Több ebben a pszichológia (és a pr-e beletett pénz), mint a valós kereskedelmi érték, így aki komolyan veszi az nagyon megszívhatja.

tisztapista 2014.04.26. 10:03:54

A hideg kirázott a törpétől, akárhányszor megláttam. Ráadásul a reklámok is olyan erőltetettek voltak, hogy emiatt nálam a törpe.hu letiltotta magát. Nem is használtam, hanem a konkurenciát.

Remélem, hogy az OLX-nek már nem ő lesz a reklámarca. Akkor lehet, hogy én is használni fogom.

Manarola (törölt) 2014.04.26. 10:10:38

tisztapista: Nem törpe, hanem alacsony növésű ember, bunkókám. Ha meg csak emiatt nem használod az oldalt, az a második szegénységi bizonyítvány, amit 1 perc alatt kiállítottál magadról.

320dezső 2014.04.26. 10:10:55

Az indexes nagyképes beharangozó után többet vártam, ehelyett kaptam egy "az egyelőre a jövő zenéje" közhelyet rögtön a második bekezdésben. Ezen kívül semmi nem derül ki, ennyit mindenki tud, aki valaha internetezett.

Az utána jövő véleményárfolyam és említéstérkép nevű bullshitek miatt nézik le a marketingeseket.

ElPadre 2014.04.26. 10:31:14

biztos nagyon frusztráló és stresszes volt az első helyen lenni a magyar online aprópiacon. mással nem tudom magyarázni az olx-re váltás értelmét.

és most ne kezdjük azzal, hogy ja, ez egy felépített márka külföldön. kit érdekel. magyarul az apród egy jópofa név volt apróhirdetésekhez. az olx meg az égadta világon semmit sem mond.

a törpés reklámok meg zseniálisak voltak. kár értük.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2014.04.26. 10:33:32

A cégek marketing aktivitásukat forgatókönyvek szerint, előre lezongorázva, tervek, stratégiák, költségvetések mellett végzik évre, évekre előre lebontva.

Nekem ne mondja senki azt, hogy van olyan hülye cégvezető, marketing főnök, stb.-stb., aki olyan tervet hoz és hagyat jóvá, hogy először milliárdokért felépítünk egy brandet (állítólag csak tavaly több mint egy milliárdot költöttek reklámra a jófogás - apród harcban) és amikor megvan akkor jönnek és mindent lenulláznak, lerombolnak és kezdik elölről az egészet.

Itt két eshetőség van. Vagy fogalom nélkül vannak, nem tudja a jobb kéz, h mit csinál a bal és ez esetben van pár ember akinek nem ártana új munka után nézni, vagy nagyon is tudatosan cselekedtek, ekkor viszont nem akarom tudni, h milyen pénz megy a lyukas vödörbe és miért...

Ilyet nem tanítanak az egyetemeken marketingből az viszont biztos.

(Zárójelben csak annyit, h akár a jófogás reklámjait nézem, akár az apródét (olx) katasztrofálisak, ilyen béna megjelenéseket ritkán látni, szerintem ezek az elmúlt másfél év leggyengébb kísérletei. Ezek nem hinném hogy sok reklámfogyasztóban gyújtanak lámpást, h hejjj, de jó lenne ezeket az oldalakat használni sőt, ez a fajta megjelenés és ismétlésszám már inkább káros, mint hatékony. Isten bizony nem értem, h miért csinálják pláne úgy, h elvileg ez egy ingyenes oldal. Úgy is kérdezhetném hogy hol ebben az üzlet?)

csubus 2014.04.26. 10:36:48

@Manarola: na ezt jól megmondtad, nagyon ügyes és bátor ember vagy. A politikai pályán gondolkoztál már?

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2014.04.26. 10:40:30

@tisztapista:
Én meg a másiktól kapok agybajt, piszok idegesítő az a kabalajószág.
A hirdetési felület, a hirdetések kezelése sem nyerte el a tetszésem.

Sheriff az égből 2014.04.26. 10:48:53

Na mivan, ilyen jol elunk, hogy az aprohirdeteses ceget felvasaroljak meg tozsdere megy? Mindenki elad meg ujra nem tellik?

János Báder 2014.04.26. 11:34:41

Ha nem ez a f@sztörpe vagy törpék lesznek még én is használom , mert iz igy elég primitiv gusztustalan !!!!!!!!

kerekes pereces 2014.04.26. 12:07:18

Úristen, mik ezek a grafikonok? Mi a függő változó mértékegysége az utolsó grafikonon?

Atyaég, mekkora ultimate corporate bullshit az egész.

Gour (törölt) 2014.04.26. 12:11:51

Használtam alkalmanként az apródot, jó a kezelőfelülete, áttekinthetőbb mint a vatera, viszont olx annyira semmitmondó brand, hogy szinte érthetetlen a váltás. Az egyszerű ember olyan mint a fűcsomó, könnyen összekapcsolta az agyában az aprót az apróddal, de az olx-nél aki nem perfekt klingon nem hiszem, hogy tudatosan így keresgélne hírdetést. A magam részéről öngólnak tartom amikor meg akarják erőszakolni a fogyasztót, mint ahogyan ebben az esetben is történt.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.04.26. 12:29:25

na kb ez az a része ami nem érdekel... az apródon a hirdetések "rendesen" kereshetőek "kategorizáltak", "szűrhetőek" míg a jófogás használhatatlan... és itt kb el is dőlt melyiket használom... a neve nem érdekel

Hidasy Eleonora 2014.04.26. 12:30:37

@tisztapista: Egyertértek Veled, én is azonnal elkpcsoltam, ,mert annyira idegesítő volt és soha nem fogom használni a céget. Szörnyű bugyuta reklám

3dom'f'speech 2014.04.26. 12:51:18

@Manarola: ne polkorrektkedj, idióta: a törpe az törpe!

Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2014.04.26. 13:14:59

Hááát nem tudom, szerintem szar döntés volt. Adva van egy bejáratott, könnyen megjegyezhető, és bárki számára háttérismeret nélkül is sokat mondó név, erre behoznak helyette egy totálisan ismeretlen, semmitmondó brandet. Értem én, hogy máshol az OLX kurva nagy név, épp csak mifelénk nem hallott még róla senki. Ha már minden áron ragaszkodni akartak a bevezetéséhez, lehetett volna fokozatosan is csinálni. Mondjuk az oldal marad továbbra is Apród, de az olx.hu oda irányít, és mindenhol elismétlik az oldalon, hogy az Apród.hu az OLX csoport tagja. Vagy valami hasonló.

Bikli néni 2014.04.26. 13:18:19

Nekem tökmindegy, mi a neve. Úgyis zsigerből apródot ütök be, és úgyis átirányít az olx.hu-ra.
Pozitív: sokkal jobb, mint a jófogás, az utóbbi keresője egy használhatatlan szarkupac. Elég, ha az ember lakást keres (én ezt teszem hónapok óta), meg lehet nézni, a jófogáson beállíthatod a várost meg az árat, és hogy eladó/kiadó, az apródon meg még vagy tucatnyi szempontot. Csak azért nyitom ki néha mégis a jjófogást, mert sajnos ugyanezt sok hirdető nem méri fel, de csak felhúzom rajta magam örökké.

Negatív: az apród tele van csalókkal és kamuhirdetésekkel. Nagyon sokat magam is lebuktattam, jeleztem is az üzemeltetésnek, hogy ez X hirdető sokadik, lopott képpel történő hirdetése, tán illene kivágni az oldalról, de nem tettek semmit. Szóval az apród meg szarik bele a kedves ügyfélbe.

A reklámokat alapból nem szeretem, bár szerintem a Károly autót nyert a tombolán legalább némi fantátiáról árulkodott. A jófogás vinnyogó Levis-kabala-utánzatú marhaságát viszont nem bírom elviselni.

A posztban lévő grafikonok meg a wtf kategória, csakúgy, mint a szöveges rész érdemi információtartalma. Sokkal tanulságosabb lett volna a miből-mennyiért-miért kérdéseket feszegetni.

b2b2 2014.04.26. 13:32:36

@3dom'f'speech:

Egyetértek, a hófehérkében sem azt monják hogy kisnövésű emberek gyertek velem...:)

efi 2014.04.26. 13:37:17

Az ilyen átnevezéseket a cégek saját egojuk növelése miatt csinálják (ezt is úgy hívják mint engem, meg ezt is jaj de jó)? Mert másra nem jó. Abszolut nem érdekel, hogy külföldön hogy hívják - nem is hallottam róla - így ettől nem hogy többen, inkább kevesebben mennek oda, mert nem tudják mi ez.
Attól még, hogy nem nevezték volna át, ugyanúgy nekik dőlt volna a zsé, akkor meg minek görcsölni?

b2b2 2014.04.26. 13:38:06

@Bikli néni:

"Negatív: az apród tele van csalókkal és kamuhirdetésekkel. Nagyon sokat magam is lebuktattam, jeleztem is az üzemeltetésnek, hogy ez X hirdető sokadik, lopott képpel történő hirdetése, tán illene kivágni az oldalról, de nem tettek semmit. Szóval az apród meg szarik bele a kedves ügyfélbe."

Ez még csak ujuj....de hogy lopott cuccok is tömkelegével vannak...Szóval akkor az aprod/olx orgazda?
Bár mondjuk erre biztosan van jogi procedurájuk hogy ők nem felenek semmi ilyenért.
Egyébként én is jeleztem már hogy hibás hirdetést találtam(más telefonszám megadása) és pont szartak rá.

pollio 2014.04.26. 13:43:15

Inkább azt mondja meg nekem valaki, hogy az általam előszeretettel használt apronet.hu hova lett, és véletlen egybeesés-e, hogy akkortájt tűnt el, amikor ez a rém idegesítő törpés reklám elkezdett a csapból is folyni?

umleitung 2014.04.26. 14:03:37

Úgyis csak pénzmosás az egész. :)

marxengelszleninsz 2014.04.26. 14:08:27

De mi a rosseb az az óeliksz???

prim 2014.04.26. 14:23:12

Mivel itt a vak vezeti világtalant típusú találgatások mennek, itt egy link ahol kb le vannak az okok.
www.hwsw.hu/hirek/52133/aprod-olx-aprohirdetes-allegro-naspers-schibsted-jofogas.html

prim 2014.04.26. 14:26:41

@marxengelszleninsz:
A világ egyik legnagyobb apróhirdetési cégcsoportja. 107 országban van jelen, 40 nyelven elérhető. A magyar piac a cégen belül csak 1-2 százalékot tehet ki...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.04.26. 14:48:27

jó lenne olyan ingyenes hirdetési oldal is, aminek legalább olyan jó a keresője mint a vaterának :(

usb2.0 2014.04.26. 14:51:52

Két dologra lennk kíváncsi.
Pár hete más se volt a reklámokban, hogy 15.000.000-ért vesz házat az apród valakinek.
Ki lett a nyertes ?
A másik. Ez az írás is a reklám helye, vagy a reklám ?

HummeRC 2014.04.26. 15:03:33

Túl fiatal a szerző. Az olx.hu már létezett korábban. A kétezres évek elején ismert webes pénzmosoda volt, csak megbukott. Ugyanez a magyar kötődésű, amerikai központú nemzetközi csoport volt. Sokáig kísérleteztek értékesítési felület kialakításával az akkori piacvezetők, az expressz és az apronet mintájára. Nem jött be. Később megpróbálkoztak webáruház nyitással, majd privát webáruházakat is lehetett náluk csinálni, de az unas sokkal eredményesebb volt és nem sokkal később lecsengett itthon, a mindenkinek webshopot láz. Lehetett olyat is hallani, hogy az adóhatóság megfogta őket, mint akkoriban sok informatikai céget az országban. Pár év sikertelenség után teljesen el is tűntek az országból.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az idősebbek nem felejtenek olyan könnyen és másodjára is behozni, egy elsőre is megbukó nevet, az álmoskönyv szerint nem bíztat semmivel, a jövőre nézve.

Manarola (törölt) 2014.04.26. 15:12:00

@3dom'f'speech: Ott törpe. Az embertársad viszont nem az bunkókám. Hogy Te annak hívod, az a Te primitívségedet mutatja. Mondjuk akinek egy ilyen matchbox az avatarja, attól sokat nem várok.

hopptarisznyarák 2014.04.26. 15:41:34

Már egy törpét sem lehet letörpézni? Egy szőkét nevezhetünk még szőkének, vagy már erre is van píszí megnevezés.

Egyébként engem is kirázott tőle a hideg. Beteg feje van. És amikor ebből többszázat mutattak. Huhh...

A névváltásnak meg nem értem mi értelme volt. De sok sikert hozzá. A konkurencia biztos örül neki.

marxengelszleninsz 2014.04.26. 15:49:22

@Manarola: Mit rugózol ezen ennyit? A törpe az törpe.
Inkább üsd fel a Magyar Értelmező Kéziszótárt, ahogy elnézem rád fér. "Törpe: fn 1. Törpe növésű személy."
Na, ennyit a primitívségről..

Bikli néni 2014.04.26. 15:49:26

@usb2.0: Ha kinyitod az aprod.hu/nyerj oldalt, magad is elolvashatod, hogy a nyertes egy Víg Róbertként regisztrált emberke lett. (Hogy átvette-e a nyereményét, azt már nem csekkoltam.)

makkospacal 2014.04.26. 15:54:27

Ki nem szarja le, hogy mi a neve?
Ha jó, használom. Vihar a biliben. Az, hogy a konkurensek hogyan marakodnak a piacon szintén le van szarva, ő dolguk.

Sokkal fontosabb kérdés, hogy pl miért van ingatlan _magán_ hirdetés úgy általában ezeken az oldalakon?
És hogy ennek megléte mellett hogyan várhatja el bárki az ingatlanközvetítő szakma tisztulását? Erről írjatok cikket. (de kérdezzétek meg az ingatlanosokat is, ne csak férgelődjetek, mint a penzcentrum.hu)
És kérdezzétek meg az apróhirdető üzemeltetőket, hogy hogyan és milyen bevételük tud lenni a magán ingatlan hirdetésekből, tehát mi értelme az egésznek?

A kérdés félig költői persze... Nyilván reklámbevétel. De ki nem használ adblockot?
Az ingatlanirodáknak értékesített hirdetési csomagokból nagyobb bevételük lehetne, mint a "reklámvakságban" szenvedő látogatókra tukmált bannerekből. na mindegy.

Analyzer 2014.04.26. 17:31:55

@Manarola: hulye! az "alacsony novesu ember", a koznyelvben a "torpe". ha tetszik ez az ostoba, liberalis fajtadnak, ha nem. a fekete szinu ember meg "neger". soroljam meg a tenyeket, vagy mar infarktust kaptal, hogy hogy lehet a nevukon nevezni a dolgokat...?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.04.26. 18:28:27

@pollio: Ha jol emlekszem,az apronet.hu HVG tulajdon (volt?).Nem jartam ott kb 2008 ota,most meg egy nez ki,hogy halott

Dexter007 2014.04.26. 18:39:02

ne baromságokól vitatkozzatok már! inkább azt mondja meg vki, mi az üzlet egy ingyenes oldalban? és miért kell olx-re hivatkozni úgy, h az egy jól menő név külföldön? egy magyar oldalon TELJESEN mindegy, miképp cseng kinn...

qmatch 2014.04.26. 18:43:38

A lopott URH-számmal reklámozó borzalom és a törpés borzalom is taszít.

ELképesztő, mi lett a napilapok hátsó oldalából mára...

Dexter007 2014.04.26. 19:12:41

@qmatch: dehát ez a nagy bulvárosodás korszaka hazánkban, minden ami gagyi = menő

♔bаtyu♔ 2014.04.26. 21:42:49

@Dexter007: Gondolom, a külföldi diri úgy van vele, pénz nem számít, tanulják meg a magyarok. Mivelhogy neki az apród név nem mond semmit. Végül is az ő pénze.

moli 2014.04.27. 04:05:01

egy telekommunikacio(!!!)-informatikaval foglalkozo cegnel nekunk a mai napig matav, westel, axelero, pannongsm van es a vodafone-t is vodafone-nak hivjuk.