Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Bőrproblémákkal szinte kivétel nélkül mindenki szembesül, ráadásul sokan nem is csak alkalmanként, hanem folyamatosan küzdenek bizonyos tünetekkel. A kisebb kellemetlenségekkel nem mindenki hajlamos orvoshoz fordulni, pedig a web különböző felületein megjelenő említések tanúsága alapján a bőrgyógyászokról kialakult kép alapvetően pozitív. Bár a kozmetikusokról jóval több szó esik, bőrproblémákkal kapcsolatban a bőrgyógyászokat jobban elismerjük szakértőként.

Az online véleménynyilvánítás ma már mindennapos eleme életünknek egy 2011-es kutatás szerint az egészségügyi információk elsődleges forrását a háziorvosok (36% számára elsődleges) és az internet (35%) jelenti

Az év első félévében a Neticle adatai szerint a bőrgyógyászokról valamivel több, mint háromezer alkalommal esett szó a különböző online felületeken – az esetek háromnegyedében a Facebookon. Az említések 15 százalékát tették ki cikkek, illetve blog bejegyzések, melyek jellemzően konkrét kérdésre fókuszált, objektív, beszámoló vagy tájékoztató jellegű anyagok formájában pozitívan álltak a bőrgyógyászokhoz – nem egyszer szakértőként tüntetve fel őket, akiknek véleménye alátámasztotta a mondanivalót. A szubjektivitásra inkább a fórumok és közösségi oldalak adtak terepet, leggyakoribb téma a „jó bőrgyógyászok” keresése és ajánlása volt.  Érdekes, hogy amíg a fórumbejegyzések jelentős része bőrproblémák kezelésével kapcsolatos tapasztalatcserére épült, addig a közösségi oldalakon cikkek megosztása és személyes történetek, problémák leírása volt meghatározó. 

Összességében a webes említések pozitív hozzáállásról tanúskodtak, negatív vélemények csak elvétve fogalmazódtak meg.  A szakma elismertségét az is alátámasztja, hogy több mint ezer alkalommal kimondottan szakértőként említették a bőrgyógyászokat, jellemzően azt az érzést keltve, hogy a szavuk, véleményük a hitelesség záloga. A bőrgyógyászokat legtöbb esetben bizonyos konkrét problémákkal kapcsolatban említették, választ, megoldást keresve. Számos bőrprobléma esetén kérdésesnek tűnhet, hogy kozmetikushoz vagy bőrgyógyászhoz érdemes-e fordulni. A vizsgált időszak adatai alapján a kozmetikusokról közel háromszor többet beszélünk, mint a bőrgyógyászokról, melynek hátterében talán az állhat, hogy bőrgyógyászhoz rendszerint komolyabb problémák esetén fordulunk, míg a kozmetikushoz járás sokak számára a napi rutin részét képezi, így sokkal kevésbé feszélyező az utóbbiakkal kapcsolatban írni, beszélni.

Az adatokból tehát megállapítható, hogy az Internet népe tisztában van a bőrgyógyász és a kozmetológus szakma különbségeivel; bőrgyógyászt nem keresünk fel egyszerűbb problémákkal (mint mitesszer, pattanás) és a kozmetikustól sem várunk csodát ekcémával kapcsolatban.

 

 

A cikk teljes változata a MedicalOnline oldalán olvasható: http://www.medicalonline.hu/eu_gazdasag/cikk/tud_valaki_ajanlani_egy_jo_borgyogyaszt

Címkék: egészség online véleményelemzés automatikus tartalomelemzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr896730729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.