Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Hogy a weben közzétett bejegyzések, az online felületeken szétterített rengeteg adat és gondolat mérhetetlenül értékes információforrást jelent, talán már nem szükséges ragoznunk. Annál inkább érdekes kérdést jelent, hogy egészen pontosan mihez is kezdhetünk a strukturálatlan tudásmorzsák ekkora tömkelegével, hányféle területen, hányféle módon, hányféle logika szerint rendezhetjük, tárhatjuk fel, fordíthatjuk eszközzé?

 screen.png

Akinek a Neticle neve ismerősen cseng, annak a médiamonitoringra épülő konkurenciafigyelés, márkaérték-mérés vagy véleményvezér-azonosítás sem lehet idegen. Az online véleményelemzés azonban ennél még sokkal többet tud.

Látványos példák Big Data megoldásokra

A valós események Big Data megoldásokon alapuló vizsgálatára már nem egy látványos ötlet született. Jellegzetes példa, hogy magyar tudósok bebizonyították, hogy egy film Wikipedia-oldaláról pontosan meg lehet mondani, hogy sikeres lesz-e egy film. Hasonlóan látványos az R-index, mely mutató a Financial Times és a Wall Street Journal hasábjain megjelent recesszió szavak száma alapján képes előre jelezni a közelgő válságot. Ugyanígy említhetnénk, hogy bár poszthumusz megállapításként, de felismerték, hogy a hírbányászat megjósolhatta volna az Arab tavaszt.

Gazdasági témák vizsgálata a Neticle-lel

A Neticle rendszer egyedi elemzési módszereit alkalmazva is bőven akadhatunk érdekes és nem kevéssé elgondolkodtató gazdasági információkra, melyeket szemmel tartva és megfelelően értékelve máris féllépésnyi előnyre tehetünk szert az örök piaci versenyfutásban. Csak kóstoló jelleggel néhány mutató, amit semmiképp sem felesleges alaposan körüljárni és néhány trend, amit érdemes megjegyezni.

A csőd és válság említései

Egy évnyi webes tartalom tanulságai szerint, elsőre talán némiképp meglepő módon a csőd és válság kifejezések webes említésszámának alakulása éppen ellentétes trendet mutat: míg tavaly május óta a válság kifejezés trendszerűen egyre kevesebbszer tűnik fel a weben, addig csődről egyre több szó esett. Az adatok tanulsága szerint tehát következtethetünk arra, hogy a csődök hátterében jellemzően nem a nagybetűs, általános válság áll.

screen1.png

Csőd említésgráf

Témák, tulajdonságok és hozzájuk kapcsolódó vélemények, kifejezések összefüggésrendszerébe nyújt betekintést az Említésgráf, mellyel adott esetben a csőd kifejezést vettük górcső alá. A csődök hátterének okai és a bűnbakok igen sok reflektorfényt kaptak: egyértelműen kirajzolódó gócpontokat ad egyrészt az állam és a kormány, másrészt a bankok, brókerek, hitelek és törlesztést, továbbá a tulajdonos is fontos szereplőnek tűnik.

screen2.png

Nyereség és veszteség

Harmadik pontként érdemes egy pillantást vetni a nyereség és veszteség említéseinek alakulására is. Talán ellentétes eredményeket várnánk, valójában azonban szinkronban mozog a két kifejezés: idővel előrehaladva trendszerűen az elmúlt egy év leforgása alatt mindkettőről kevesebb szó esett.

screen3.png

OTP véleményárfolyam

A Neticle talán legjellegzetesebb mutatója a Véleményárfolyam (WOI), mely egy olyan dinamikus mutatószám, amely a tőzsdei árfolyam analógiájára bármely időpillanatban egyetlen értékkel képes kifejezni a vizsgált kulcsszó webes megítélését. Ezzel a mutatóval vizsgáltuk az OTP megítélését, majd a kirajzolódó grafikont összevetettük az OTP részvényárfolyamával – a két görbe közötti hasonlóság önmagáért beszél.

screen4.png

Látványos és nyilvánvaló, hogy egy vállalat megítélése szorosan összefügg és még inkább erősen kihat a vállalat részvényeinek értékeire. Egyszóval, ha zuhanó WOI-val találkoznánk, jobban tesszük, ha gyorsan eladásra adjuk a fejünket.

Szerző: Südi Anna
Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr677469586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.