Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

A tavalyi Eurovízió egyszerűen felrobbantotta az internetet, ehhez nem fér kétség. Tavaly ilyenkor minden, a derült égből köztudatba robbant, szakállas nő körül forgott, nyomában pedig gyűlölködéssel vegyített csodálat lengte körül a dalverseny nevét. Nyilvánvaló volt, hogy idén nem számíthatunk ekkora hangzavarra az esemény körül, de az, hogy webes említései a tavalyi szám nyolcadát is alulról súrolták mégiscsak meghökkentőnek tűnik.

eu2.png

 

A Neticle online médiamonitoring rendszer adatai alapján tavaly, csak a magyar nyelvű weben, több mint 25.000 említés született egy hónap alatt az Eurovízióhoz kapcsolódóan, szemben az idei alig 4.000 bejegyzéssel. A visszaesés radikális, de mielőtt a műsor népszerűségének radikális zuhanásában kezdenénk keresni a hibát, lehet, jobban járunk, ha minden jóindulatunkat félretéve felfedezzük, a tavalyi év 19.000 említése bizony abszolút Conchita Wurstról szólt. Az pedig, hogy port keverni, gyűlölködni mindig is szeretett az internet népe, valószínűleg nem szorul további ragozásra.

eu1.png

Az alacsonyabb, de összességében így sem épp jelentéktelen, említésszámból azért nem feltétlenül kell teljes érdektelenségre vagy negatív megítélésre következtetnünk. Sőt, éppen ellenkezőleg, az alább feltüntetett Véleményárfolyamok alapján jól látható, hogy mind az Eurovízió, mind a magyar versenyző, Boggie megítélése alapvetően pozitív, miközben még az idei műsorban is meghatározó szereppel bíró Cochitát sem övezte gyűlölködés.

eu3.png

 

Ha vetünk egy pillantást az Eurovízió kapcsán legtöbbet érintett témákra melyeket az alábbi Említésgráf könnyen áttekinthetően szemléltet , még inkább megerősödhet bennünk a kép, hogy az idei verseny – eltekintve a bizonyos országokkal szemben fenntartott nyilvánvaló és kiszűrhetetlen ellenérzésektől – visszhangja valóban a rendezvényről, a produkciókról, a dalokról szólt és nem futott tévútra. Idén a fókuszban egyértelműen a döntés témaköre állt – tehát a kialakult sorrendre, a győztesre, a szavazásra vonatkozó témák – mely mellett az ének, a műsor, a zene, az üzenet témakörei is szépen kirajzolódtak, amely a tavalyi év némiképp torz visszhangja után jól esően támasztja alá az Eurovízió eredeti szerepét és létjogosultságát.

eu4.png

 

Szerző: Südi Anna
Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies

 

Címkék: sajtófigyelés médiafigyelés social media monitoring véleményárfolyam automatikus tartalomelemzés Conchita Wurst szakállas nő említés gráf médiamonitoring

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr457502732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Túrós (törölt) 2015.05.29. 17:35:49

Engem előtte sem, utána sem érdekelt ez a baromság

Dzsano 2015.05.29. 17:53:23

Zene se volt, akkor meg minek foglalkozzunk vele?

val 2015.05.29. 19:53:31

"Szakállas nő nélkül senkit sem érdekel?"

Igen, így van, Kolbász Koncsita nélkül senkit sem érdekel.
Bár szerintem vele sem, csupán a borzongás miatt volt meg az érdeklődés.

röf 2015.05.29. 20:14:57

"Szakállas nő nélkül senkit sem érdekel?"
Helyből UV.
Szó sem volt szakállas nőről, csak női ruhába öltözött szakállas buziról.