Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Ha Arany Glóbusz, akkor Saul fia. Az asszociáció idén több mint magától értetődő. Sem botrányok, sem dekoltázsok, sem világsztárok nem árnyalták az első magyar Golden Globe-díjas film körüli zsongást és borzolódó kedélyeket.

A Golden Globe idén a filmekről szólt – vagy még inkább egy bizonyos filmről. Mármint valóban, még a magyar web legmélyebb bugyraiban is. Még jó, hogy – gondolhatnánk, azonban ez közel sem olyan nyilvánvaló, mint ahogy elsőre tűnik. Filmfesztiválok és díjátadók hírverését ugyanis nem egyszer fölözték már le botrányok, vörös szőnyegen felvonuló ruhaköltemények, celeb selfiek, hasra esések, egyszemélyi diadalok és kudarcok. Idén azonban, nálunk legalábbis, valóban a film került reflektorfénybe: Nemes Jeles László és a Saul fia minden kétséget kizárólag elvitték a showt.

2_2.png

A magyar weben az elmúlt egy hétben – 2016. január 7. és 13. között – nem kevesebb, mint 2376 nyilvános bejegyzésben említették meg a Golden Globe-ot és 1619-ben a Saul fiát. Érthető okokból a két téma említései között szoros összefüggést fedezhetünk fel, a rájuk vonatkozó bejegyzések számának alkotása látványos párhuzamban zajlott, miközben csak azon bejegyzések száma, melyek egyszerre szóltak a díjról és a filmről 1088-ra rúgott a megfigyelt időszakban. A számok megvilágításaképp: 2015 februárjában tíz nap alatt az Oscar-díjról mindössze 1900, a győztes filmről (Birdman) 1152 bejegyzés született. Így pedig többé nem kérdés, hogy mennyivel jobban mozgatja meg a közvéleményt az, ami a miénk.

A Saul fiáról sok minden elmondható, kivéve hogy sötétben maradt volna, megjelenése óta bőven kapott hideget és meleget egyaránt, tiszteletből, éljenzésből és lenézésből mind kijutott az alkotóknak. Az éles kritikák és gyűlölködő megjegyzések ellenére azonban a mérleg nyelve mégis kétség kívül pozitív irányba mutat, a hatalmas elismerést jelentő Arany Glóbuszon túl, a május eleje óta megjelent közel 7500 webes említés is felér egy elismerő bólintással – ezek 41 százaléka (3000 bejegyzés) ugyanis kifejezetten pozitív véleményeket mutatott a mindössze 7 százaléknyi (547 bejegyzés) negatív kritikával szemben.

Bár Nemes Jeles László filmje már hónapok óta benne volt a köztudatban, most a Golden Globe kapcsán igazán heves és intenzív visszhangot kapott, amely messze elvonta a hazai közönség figyelmét a díjátadó minden más eseményéről, alkotásáról, sőt még a vörös szőnyegen felvonultatott ruhákról is. Pedig ez utóbbiak gyakran örvendenek meghökkentően éles reflektorfénynek: a legutóbbi Oscar-gála kapcsán például a hazai web közel minden ötödik bejegyzése érintette a színészek, színésznők, sztárok megjelenését, míg most alig 8 százalékos arányt tettek ki az ilyen tartalmak.1.png

Lényegibb témákkal, így a más kategóriák győztes filmjeivel szemben is éles a Saul fia előnye a magyar weben, ahogy mind a film, mind Nemes Jeles László nevének Golden Globbal kapcsolatos említéseinek száma messze felülkerekedett a szintén aranyszobrokkal távozó világhírű színészekkel szemben is, még Leonardo DiCaprio, az Oscar-gálák hírhedten örök vesztesének diadala vagy a Titanic álompárjának újratalálkozása ellenére is. Hogy mennyire magasan, abba a fenti és az alábbi infógrafikán sorakozó említésszámok kínálnak betekintést.

3_1.png

 Adatok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: népszerűség golden globe médiafigyelés médiaelemzés Neticle arany glóbusz online véleményelemzés webmonitoring médiamonitoring

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr718269096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.01.14. 20:03:56

Lenne egy jó film alapötletem és kiványcsi vagyok, az hány Oszkárt seperne be, ha valaki megvalósítaná:

Kazária számító uralkodója, mint véreskezű I. István királyunk, 740-ben kényszervallást erőltetett a népére. Aki nem lett zsidó és nem Jahvét imádta, azt mind vízbe fojtották. Ez jövedelmező vallásváltás volt, mert a vízbe fojtottak vagyonát elvették. Összekötözve a kötelek alá köveket rakva, tavakba dobták őket. A nagyfőnök és kis talpnyaló köre jól járt, de a kazár nép csak szenvedett és megindult az erkölcsi rothadás köztük az idegen vallástól. A nép felőrlődött és szétszéledt. Már azt is tagadták hogy kazárok, mert akkora szégyen volt.

Egy bécsi tehetségtelen festőnövendéket, aki az I. világháború után kémnek állt, majd írt helyette valaki egy béna könyvet, egyszer csak megkeresett a három pájeszos, metéltherés, keleti bölcs egy üzleti ajánlattal. Annyi pénz és ez által hatalmat adunk neked Adolfka, amennyi a római császároknak sem volt, de cserébe kérünk valamit. Kell nekünk egy nyúizrel és hát ahhoz, hogy ezt Jahve megadja, emberáldozati szertartásra van szükség. Vezényelj és tartsd meg egy ilyet nekünk. A kamu zsidók, a kazárok pont jók lesznek rá.

Áll az üzlet? Áll. Háj Jahve! ... és LŐN

Namely 2016.01.15. 12:15:54

Na, most komoly ellenfelet kapott a Disney-stúdió.