Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Az elmúlt hetek legjelentősebb és legnagyobb port keverő eseménye kétségkívül a június 23-án lezajlott brit népszavazás volt, mely a Brexit javára dőlt el. Az eredmény hatalmas médiavisszhangot váltott ki, Európán eluralkodott a pánik, a web minden felületét elárasztották a Brexittel kapcsolatos vélemények, megjegyzések, fejtegetések. 

A Neticle online médiamonitoring megoldásával vizsgáltuk a bejelentést követően kialakult online visszhangot.

2_3.png

Egy hónap leforgása alatt, június 13-tól mostanáig csak a nyilvános magyar weben közel 30 ezer bejegyzés látott napvilágot a témában, ami minden túlzás nélkül igazán kimagasló számnak tekinthető. Megdöbbentő és szokatlan arány, hogy az említések egyharmadát (31,5%) a fórumbejegyzések tették ki, ami egyértelműen mutat rá arra, hogy a Brexit heves eszmecseréknek, élénk vitáknak, értekezéseknek nyitott utat.

5.png

Ugyanekkor az is tisztán látszott a Neticle adatai alapján, hogy a ezeken a felületeken az általánosnál jóval negatívabb vélemények fogalmazódtak meg, mint általánosságban - ezt szemlélteti az alábbi Említéstérkép grafikon. 

Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz összesítve mennyire pozitív/negatív találatok születtek egy adott napon a különböző online platformokon. A körök mérete az említések mennyiségére, függőleges tengely melletti elhelyezkedésük a vélemények milyenségére (fentről lefelé egyre negatívabb), színük az egyes platformokra utal. 

3_2.png

Aki a napokban böngészte a webet, pörgette a különböző közösségi oldalak hírfalát, annak nem kérdés, hogy alapvetően negatívan állunk a Brexit tényéhez, hogy a megjelenő gondolatok túlnyomó többsége értetlenséget, elutasítást fejezett ki. Ezen a vonalon éppen ezért nem is akartunk tovább menni, azt azonban érdekes kérdésnek tartottuk, hogy milyen fókuszpontok mentén, milyen felületeken, milyen hevességgel beszéltünk a kérdésről. 

Az alábbi Említésgráf áttekintő képet nyújt a Brexit kapcsán legtöbbet emlegetett, legkiemelkedőbb témákról, valamint azok összefüggéseirőlAz Említésgráf központi elemeit a vizsgált kulcsszóval összefüggésben legtöbbet említett kulcstulajdonságok állnak, melyekhez kötve pedig azokra arra vonatkozó jellemzők sorakoznak.

1_1.png

A tartalomelemzés eredményei alapján legtöbbet említett témát nyilvánvalóan maga a szavazás jelentette, amit sorban a kampány, a döntés, a kormány követett - tehát nem pusztán a szavazás eredménye került fókuszba, de az ide vezető kampánytevékenység és a kormány hozzáállása is, továbbá a következmények latolgatása is - kiemelten az a kérdés, hogy ezután, hogy fog dönteni Nagy-Britannia, valóban kilép-e az EU-ból. Nem véletlen. 

4.png

Adatok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr838885782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.