Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Tömegével sétáló Pokemonok vadászok, furcsa helyeken trónoló bizarr "kisállatokat" ábrázoló screenshotok tömkelege, transzba esett rajongók és habzószájú kritikusok. A Pokemon Go alaposan felkavarta a port. Kíváncsiak voltunk merre dől a mérleg nyelve, úgyhogy a Neticle segítségével megvizsgáltuk, mit gondol a magyar internetező közönség.

Pokemon taxitól kezdve Pokemon kereső tömeges megmozdulásokig, minden a Pokemon Go-ról szól. A barátok nem kávézóba mennek, hanem Pikachura vadászni, idegen emberek kezdenek beszélgetésekbe az új játéknak köszönhetően, új szociális szórakozás fejlődött ki a játékból. Elemzésünkből kiderült, megjelenése óta több mint 6000 említést kapott az új játék (összehasonlításképp a jelenleg hatalmas reflektorfényt kapó Hosszú Katinkáról ennél nem sokkal több, 7600 említés született az azonos időszakban).

freq_2016_8_11_13_57_6.png

Az említések számának alakulása az elmúlt hónapban.

“Mindjárt megyek, csak dobok egy gyors Tweetet az új Pikachumról.”

Általában Facebookon legaktívabbak az közösségi média használók, ám a Pokemon Go-nál más a helyzet. A bejegyzések körülbelül 28%-a Twitterről érkezett, második helyen a Facebook áll 20%-al, harmadik helyen pedig a különböző fórumok 16%-al. A felkapottságot mutatja, hogy az említések több mint 7%-a címlapon történt, amely több mint 450 említést foglal magában.

freq_dist_2016_8_11_13_59_8.png

Az említések megoszlása az elmúlt hónapban.

 

Megosztó. 

Sokan rajonganak érte, sokan pedig elítélik. A véleményelemzés alapján láthatjuk, hogy a megjelenése első napjaiban a többség pozitívan vélekedett róla, de mostanra már főleg negatív hatást kelt a köztudatban. Az első visszaesést az okozta, hogy egy washingtoni holokauszt múzeumban betiltották etikai okokra hivatkozva, majd ezt követte Auschwitz és egy holland kórház is. Talán még nagyobb visszaesést jelentett, amikor a játék használata közben elhunyt egy 18 éves fiú Guatemalában - Lopez de Leon unokatestvérével tört be egy házba Pokemonok után kutatva, amikor lelőtték.

woi_2016_8_11_13_43_15.png

A véleményárfolyam (WOI) egy univerzális mutató, mely a tőzsdei árfolyam analógiájára egy dinamikus mutatószámban foglalja össze a webes megítélést. 

A negatív hozzáállásban a különböző fórumok viszik a prímet, ami nem meglepő, elvégre anonim mindig is jobban szerettünk hőzöngeni. Ami már érdekesebb, hogy a hírportálok is főleg negatívan vélekednek róla, ami viszont már nem éppen a bevett szokás, ezzel is mutatva, hogy mekkora port kavart a Pokemon Go a magyar online média világában.  A fórumok esetében például a megjelent bejegyzések (körülbelül 970 darab) kevesebb, mint 3%-a bírt erősen pozitív megítéléssel, míg az említések több mint 40%-a negatív hatású volt.

mention_map_2016_8_11_14_2_16.png

Említéstérkép grafikon azt mutatja meg, hogy egy adott időszakban milyen tartalomtípusú találatok milyen véleményindexszel rendelkeztek, azaz összesítve mennyire pozitív/negatív találatok születtek egy adott napon a különböző online platformokon. A körök mérete az említések mennyiségére, függőleges tengely melletti elhelyezkedésük a vélemények milyenségére (fentről lefelé egyre negatívabb), színük az egyes platformokra utal.

Egy kis tartalomelemzéssel abba is igyekeztünk betekinteni, miről is szól a tengernyi említés - az eredményt az alábbi grafikon, az Említésgráf foglalja össze. A legtöbb említést maga a játék szó kapta. Ezt követi a letöltés, a megjelenés és az applikáció szavak. Az Említésgráfon láthatjuk, hogy ezek a szavak feltűnően sok negatív említést generáltak, ami valószínűleg annak köszönhető, hogy a telefonok akkumulátorát nagyon gyorsan meríti a játék, több hamis utánzat is megjelent, vagy például, hogy néhány eszközzel nem kompatibilis az applikáció.

mention_graph_11.png

Az Említésgráf központi elemeit a vizsgált kulcsszóval összefüggésben legtöbbet említett kulcstulajdonságok állnak, melyekhez kötve pedig azokra arra vonatkozó jellemzők sorakoznak.

 

Szerző: Szegi Mátyás

Adatok forrása: Neticle Technologies

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr7010411798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása