Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Tagadhatatlanul vége a nyárnak, ezzel együtt pedig a nyaralási főszezonnak is. Mivel június elejétől augusztus végéig a balatoni régió a legmozgalmasabb térség (a GfK felmérése szerint a belföldi nyaralást tervezők 46%-a ruccan le néhány napra a magyar tengerhez), ennek kapcsán megnéztük, mik keltettek kommenthullámokat a Balaton legnépszerűbb üdülővárosai körül az online térben. 

slide2.jpg

A Balaton számokban

Cikkünkben a legnépszerűbb balatoni településeket vettük górcső alá. A június 1. és augusztus 31. közötti időszakban vizsgáltuk a 10 legnépszerűbb város (Hévíz, Keszthely, Fonyód, Zamárdi, Siófok, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Balatonfüred, Tihany, Révfülöp) webes megjelenéseit. Kíváncsiak voltunk, hogy az említések milyen előrejelző értékkel bírnak, megmutatják-e, melyek a legnépszerűbb balatoni üdülővárosok, ahova a leggyakrabban járunk zenei vagy épp gasztrofesztiválra, illetve bálra, és ha nem, akkor a nyaralás helyett mik kapcsán beszél a web népe a városokról.

Általánosságban elmondható, hogy balatoni városok önmagukban nem a legvisszhangosabb témák az online térben (összevetve, a 3 hónap alatt Zamárdi 164 db említést generált, a legtöbbször említett Hévíz városa 1918-szor szerepelt a találatok között, míg konkrétan a Balaton Soundról 2885 említés született csak a fesztivál időtartalma alatt).

freq_2017_9_20_17_14_45.png

 

A legtöbb említés cikkekben, hozzászólásokban és a facebookon születik bejegyzések, kommentek formájában. A többségben lévő semleges és a pozitív hangvételű említések között figyelemfelkeltő, invitáló stílusú programajánlók, turisztikai infók, szálláshirdetések, illetve hírek szerepelnek a város eseményeiről, vagy olyan általános témákról, mint a balatoni ingatlanpiac fellendülése, vagy a kiválónak ígérkező bor- és szőlőtermelői szezon. A csatornahasználatból kitűnik, hogy meglepően népszerű szokás Twitteren becsekkolni és hírt adni arról, melyik balatoni városban vakációzunk, illetve hogy a Google+ bejegyzések száma is relatíve magas, köszönhetően a turisztikai célú hirdetéseknek, szállásajánlatoknak, különösen a nagyobb turistamágnes események, fesztiválok előtt.

balaton_csatornahasznalat.png 

Inkább borfeszt, mint zenei fesztivál?

A negatív hozzászólásokat részben a városok közéleti, politikai eseményei (mint az izraeli nagykövet hévízi látogatása vagy a menekültek kis-balatoni nyaraltatása), részben pedig (lerágott csontként) a zenei fesztiválok generálták.

Érdekes, hogy a zenei fesztiválok inkább lehúzzák a város megítélését, mintsem javítanának rajta. Lehet, hogy turisztikai vonzerőként első osztályúak, az online reputációt azonban megtépázzák. Sokan még mindig a "részeg, drogozó tinik" drága szórakozásának tartják a Soundot és fesztiváltársait, és bár a legfeketébb bárány, a Balaton Sound kapcsán is érkeznek rosszalló kommentek, a lakosságnak augusztus végére telik be a pohár, amikor is a Strand Fesztivál és a B my Lake is zajlik, arányaiban véve ekkor a legmagasabb a negatív vélemények aránya, minden negyedik hozzászólás erősen negatív kritikát fogalmaz meg a fesztiválokról.

zamardi_komment.png

19702692_10154877855575817_696871551069043519_o.jpg

 

Az arckönyv mint nyilvános panaszkönyv

A kommentháború szinte kizárólag a Facebookon zajlik a témában. Annak ellenére, hogy Zamárdi hivatalos oldalán külön bejegyzésben kérik a lakosságot, hogy panaszaiknak e-mailben adjanak hangot, a panaszkezelést kénytelenek kiterjeszteni a Facebookra is, hiszen oda zúdul minden. Ez a tendencia egyébként más balatoni településre is igaz: az említések csatornákra lebontott számából kiderül, hogy a város és lakossága közötti nyilvános kommunikációnak elsődleges platformja a város hivatalos Facebook oldala.  

zamardi_kulcstemak_v2_2.png

Ezek alapján úgy tűnik, jobban megéri zenei fesztivál helyett borfesztivált szervezni, mint teszik az Hévízen. A fürdőváros említéseinek száma és megítélése (WOI) a főszezon alatt folyamatosan növekedett, amihez a  borfesztivállal járó gasztronómiai ízélmények pozitív megítélése is hozzájárult.

 

Hévíz, az élvezet és a bértrollok városa

A legtöbb említést számláló városok részben átfedésben vannak a KSH adataival, amik a legnagyobb belföldi vendégforgalmat bonyolítják le a régióban (Hévíz, Siófok, Balatonfüred, Zalakaros, Zamárdi, Balatonszemes, Zánka, Keszthely, Tihany, Fonyód, Balatonalmádi), de azért nem egészen. Meglepő, hogy Füred vagy Zamárdi nem szerepel a három online legtöbbet említett balatoni város között (Hévíz 1918 db, Siófok 765 db, Keszthely 303 db, Fonyód 125 db, Balatonfüred 122 db). Ennek oka az lehet, hogy a weben a politikai felhangot kapó események még jobban borzolják a kedélyeket és azonnali billentyűzetragadásra késztetik az embereket. 

Ilyen volt például az idei nyár során Hévíz polgármesterének, Papp Gábornak a Migration Aid nyaraltatási terve ellen tiltakozó közleménye, ami további cikkmegjelenéseket és főleg (72%-ban) ezek alatt kibontakozó kommenthullámot indukált. Mindez azonban nem hatott ki a város megítélésére, Hévíz említéseinek száma és véleményindexe végig növekedett, köszönhetően a fürdővendégek pozitív élményekről szóló beszámolóinak Facebookon és Google+-on, de a tweet bejelentkezések száma is magas magyarországi viszonylatban. A fürdővárost a wellness-szolgáltatásokkal és a gyógyfürdővel kapcsolatban kapcsolják össze leggyakrabban a weben.

balaton_heviz_emlitesterkep.png

Összefoglalva

A válaszunk a fentebb felvetett kérdésre, miszerint a balatoni településekről a nyaralás kapcsán esik-e szó az, hogy az említések jó része születik turizmussal összefüggő témában, de az igazi hot topic mindig a politika.

 

Szerző: Lipusz Kinga

Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu

Képek forrása: ilovebalaton.hu, MajorKata photography

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés Balaton social listening Neticle

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr6412872530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://fuggoagy.blog.hu 2017.09.24. 20:51:26

Eddig még nem volt nagy híre, de szerintem lesz, hogy Szabadisóstón egy hatalmas magánszigetet akar építeni egy vállalkozó a Balatonba. A legtisztább vizű szabadstrand elé akar betonozni, tönkretéve a legjobb strandot, szörfös és kájtos vízfelület. A Balaton köztulajdon (és Natura 2000 természetvédelmi terület), nem lehet magáncélra kisajátítani. Széleskörű tiltakozás indult, a helyiek és az oda évtizedek óta strandolni járók érthető módon tiltakoznak.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2017.09.24. 21:19:27

Balaton nincs!!--nem létezik! Értem??? Láttam a facén,.....