Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Facebook

Bejegyzések

Kutatásunk során az elmúlt félév „adatos” álláshirdetései alapján vizsgáltuk meg, hogy hogyan is alakítják a data trendhullámai a magyar álláspiacot. Kutatásunk alapját a közösségi média és szakmai fórumok álláshirdetései képezték. Mutatjuk adatvezérelt social listening kutatásunk Magyarország 2018-as adatos álláspiacáról.

optimized-franki-chamaki-682112-unsplash.jpg


"Fancy"-k az angol megnevezések

A terület jellegzetessége, hogy a pozícióelnevezések tekintetében elég vegyes a terep, hiszen az álláshirdetések szerzői előszeretettel kombinálják az angol és a magyar, újkeletűbbnél újkeletűbb technológiákra utaló kifejezéseket a pozíciók megnevezéseiben. Ezen gyakran használt kifejezések közül kerül ki a Business Intelligence, avagy BI, a Big Data, a sima data, és ezek magyar megfelelői (amennyiben vannak ilyenek). 

kep1_1.png

1. ábra: A különböző kifejezések általános megítélése (Forrás: Neticle)

Az említett kifejezésekről alkotott általános online megítélést az 1. ábra mutatja. Érezhető ugyan levegőben, de az ábrán is látszik, hogy az angol megnevezések pozitívabb megítélésben részesülnek az internetes közegekben, mint magyar társaik, így nem meglepő, hogy a legpozitívabb fényben a nagybetűs „Big Data” hulláma tűnik fel. Munkáltatóként visszaforgathatjuk ezt a felismerést álláshirdetéseink megírásába, amennyiben arra törekszünk, hogy inkább vonzóvá tegyük a lehetőséget a jelentkezők számára.

Kulcskompetenciák a piacon

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy milyen elvárásokkal kell szembesülnie 2018-ban a data világában elhelyezkedni kívánó álláskeresőnek. Ennek szemléltetése érdekében megnéztük, hogy hogy mit is rejtenek magukban az álláshirdetések szövegezései, mely kifejezések fordulnak elő ezekben leggyakrabban. Ezt a következő grafikon mutatja.

kep2.png

2. ábra: A leggyakrabban előkerülő kifejezések (Forrás: Neticle)

A grafikon alapján megállapítható, hogy a legtöbb álláshirdetés a fejlesztői feladatokat helyezi a középpontba, de fontosnak tartják, hogy a jelentkezők rendelkezzenek SQL-lel, és különböző programnyelvekkel kapcsolatos ismeretekkel is. Ezen túl egy ideális jelöltnek tapasztalata van az adatbázisok és adattárházak kezelésében és karbantartásában is.

Kiket várnak tárt karokkal a vállalatok?

Kutatásunk során kitekintést tettünk arra is, hogy melyek az álláshirdetési piac leggyakrabban előkerülő pozíciói a magyar piacon. Amennyiben a BI területét vesszük górcső alá, leginkább a „BI szakértők” és „BI fejlesztők” kerülnek a keresések középpontjába 2018 első felében. Az üzleti intelligencia területéről elmondható egyébként, hogy a pozícióneveket illetően sokkal inkább meghonosodtak az angol kifejezések, mint azok magyar verziói, viszont a pozícióleírások tartalmi kifejtésében inkább már a magyar „üzleti intelligencia” kifejezést használják a munkáltatók a tisztább megértés érdekében.

kep3.png

3. ábra: A BI pozícióleírásokban fellelhető tartalmi összefüggések (Forrás: Neticle)

A Big Data pozíciók esetén leggyakrabban a Data Scientist (adattudós, adatelelemző pozíciókkal futhatunk össze a közösségi médiában, valamint több esetben ennek gyakornoki változatával is)

bi.png

4. ábra: Egy példa egy Big Data álláshirdetésre (Forrás: Neticle)

Kiemelten jellemző még a területre annak "frissessége" az álláskeresők és munkáltatók szemében is, mivel többször előkerülnek a tartalmakból a technológia innovativitására, modernségére utaló jelzők.

kep4.png

5.ábra: A Big Data pozícióleírásokban fellelhető tartalmi összefüggések (Forrás: Neticle)

„Data” és az „adat” megnevezésű pozíciók vizsgálata esetében már nem volt ilyen egyszerű a dolgunk, hiszen egészen sok területre utalhatnak az említett megnevezések az adott pozíció nevében. Összességében elmondható, hogy az adatbázisokkal foglalkozó szakemberek biztosan nem maradnak állás nélkül 2018-ban, hiszen rájuk különösképp nagy igény van a magyar piacon, de az adattárházak szakértőit is meglehetősen buzgón keresik a cégek.

kep5.png6.ábra: Az adat és a data vonatkozású pozícióleírásokban fellelhető tartalmi összefüggések (Forrás: Neticle)

adatos_allashirdetesek.png

7.ábra: Példa egy adattárház fejlesztői álláshirdetésre (Forrás: Neticle)

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés álláshirdetések Neticle social media monitoring automatikus tartalomelemzés említés gráf említésgráf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr2014167347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.