Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Ki a pinkre, ki a narancssárgára, ki a kékre voksol. A WizzAir, a Ryanair és Easyjet között meghirdetett rövid népszerűségi verseny pedig most azt is megmutatja, mely fapados szolgáltatásait ajánlaná legjobb szívvel a web.

Itthon is akad látnivaló, az igazi kikapcsolódást legtöbbünk számára mégis egy-egy külföldi kiruccanás jelenti. A fapados légitársaságoknak hála erre egyre több, egyre kedvezőbb lehetőségünk nyílik. Nem hiába, sokan szinte megszállottjaivá váltak a párezer forintos repjegyeknek és a velük fémjelezett külföldi hosszúhétvégéknek.  Ahogy azonban minden relatíve olcsó és sokakat megszólító szolgáltatás esetében szokott lenni, hibákról, csalódásokról, kellemetlenségekről velük kapcsolatban legalább olyan gyakran hallani, mint hozzájuk köthető pozitív élményekről.

A három fapados légitársaság közül a legtöbb reflektorfénynek kétségkívül a WizzAir örvendhet – még, ha akad is üröm rendesen ebben az örömben. Az élénk pink és lila színekben tündöklő társaság ugyanis csak az év eleje óta kétezer feletti említést ért el a különböző online felületeken, amely magasan felülmúlja még a két konkurens által együtt elért adatokat is. A Ryanair és az Easyjet közötti sorrend már jóval kevésbé volt ilyennyire kőbevésett, ugyanis, bár az előbbi összességében a vizsgált időszak alatt kétszer akkora nyilvánosságot kapott, az aktuális említésszámaik gyakran közelítettek egymáshoz.

fapad1jav.png

Az említésszám azonban nem minden, sőt, ha úgy vesszük, a vélemények sokkal fontosabbak – erre a három légitársaság éppen szemléletes példát kínál, az említések számában mutatkozó hierarchiával szemben ugyanis a napi vélemények milyensége igencsak kusza képet fest, nem egy alkalommal állítva fejre a vállalatok népszerűségi tornasorát. Mégis, a kisebb, illetve nem egyszer kifejezetten nagyobb kilengések ellenére a három légitársaság népszerűségét – tőzsdei árfolyamhoz hasonlóan – mutató véleményárfolyam szerint jobban tesszük, ha a már megvásárolt Ryanair jegyeinket ellenségeinkre tukmáljuk, hogy mi magunk helyette a WizzAir járatára foglaljunk helyet. Ráadásul, bár mindhárom fapados cég esetében túlnyomó többségben vannak a semleges és egymással közel azonos számban a valamely irányba hajló említések, a pozitív kicsengésű megjelenések egyedül a WizzAir esetében múlják felül a negatív töltetűeket.

fapad2.png

A web véleménye úgymond magáért beszél, mégis, előfordulhat, hogy mielőtt valóban a foglalás gombra kattintanánk, csak előbújik belőlünk a kíváncsi énünk, ami magyarázatot követel. Nagy meglepetést bizonyára nem jelent, hogy a fapadosokról szóló vélemények legtöbbje Facebookon jelent meg, de a kék felület kritikusainak megnyugtatására cikkek is bőségesen formálták a web véleményét. Az pedig, hogy erre az álláspontra leginkább az ár, utazás, szállás, bejelentés, profit, erő, szállítás, cél, akció és szolgáltatás kifejezések mentén folytatott vizsgálódása vezetett, nem vall éppen rossz megközelítésre, de a szkeptikusok pontosan-hogyan-mikor-miért típusú telhetetlenségére az alábbi ábrák még további gyógyírt szolgálnak.

fapad3.png

A web választása ma kétségkívül a WizzAir-re esne, a vélemények azonban változóak, kiváltképp azé, aki minden más véleményt meghallgatva, összesítve dönt. Aki így az ítéletet elhamarkodottnak tartja, most azonnal klaviatúrát ragadhat – ugyanis a nyári utazási láz előtt erre a kérdésre még mindenképp visszatérünk.  Addig a percig pedig még sok komment folyhat le a webes felületeken. 

 

Adataink és ábráink forrása a Neticle Technologies - www.neticle.hu.

Címkék: repülés utazás nyaralás fapados Ryanair Easyjet WizzAir online véleményelemzés automatikus véleményezés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr415886471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása