Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Hírverés, csillogás, képernyők elé tapasztott milliók: a Super Bowl minden kétséget kizárólag felrobbantotta az internetet - még hazánkban is. A reflektorfényekben pózoló reklámokat komoly elszántsággal és mély elkötelezettséggel is nagy kihívás lett volna elkerülni. És minderről a felhajtásról a web népének jól behatárolható véleménye is akad. Hogy pontosan milyen, arról szól most a fáma.

A Super Bowl nem pusztán a legjelentősebb amerikai futball bajnokság döntője, sokkal inkább nagyszabású, hírhedt-hírhedt show, emberek millióit a képernyők elé ragasztó attrakció. Ráadásul nem csak az Egyesült Államokban, hanem egyre szélesebb körben kavarja fel a médiát, uralja a webes felületeket - egy éjszaka erejéig legalábbis biztosan. A sors furcsa fintoraként maga a sportesemény egyre inkább másodlagos tényezővé kezd válni, míg a reklámok a vörös szőnyegen, vakuvillanások kereszttüzében vonulnak.

mention_graph_11_.png

A Super Bowl fenti említésgráfja, mely az esemény nevéhez kapcsolt legfontosabb témákról ad áttekintést, első pillantásra is nyilvánvalóvá teszi, hogy legtöbbünket a reklámokkal ért el, szólított meg. És bár a reklámok nagy általánosságban hajlamosak megosztónak bizonyulni, jelen esetben messzemenően a pozitív vélemények, dicsérő és elismerő kifejezések tapadtak hozzájuk - úgy tűnik, nem hiába a horribilis büdzsé. 

 superb3.png

A reklámok sikeréhez persze kell, hogy magát a nagybetűs eseményt se nézzük ferde szemmel, hanem sokkal inkább a leesett áll és kikerekedett szem legyen a tipikus. A webes említések száma alapján sikerült is ilyen irányba formálni a tekinteteket, ugyanis csak a magyar weben hét nap alatt (január 30. és február 4. között) 1336 alkalommal (hírportálok, fórumok, hozzászólások,közösségi média) került elő a Super Bowl neve, az elvárásoknak megfelelően az ominózus éjszakán és másnapján koncentrálódva.

superb7.png

Az említések fele - talán nem meglepő módon - a Facebook kék felületein jelent meg, de cikkek is szép számmal is születtek. Az pedig, hogy a Super Bowl neve 223 alkalommal tűnt fel különböző online címlapokon, nyilvánvalóvá és megkérdőjelezhetetlenné teszi az ütős visszhang tényét. Mindeközben az sem épp elhanyagolható, hogy a találatok közel egyharmada egyértelműen pozitív visszhangról árulkodott, és csupán 6 százaléknyi negatív vélemény látott napvilágot.superb8.png

És a szószólók? Végül, de nem utolsó sorban jogosan merül fel a kérdés, hogy kik, milyen oldalak álltak, véleményvezérek bújtak meg mindezen információk hátterében? Az alábbi lista felsorolja a leghangosabb oldalakat, melyek élén az Origo, a Sport365 és a Nemzeti Sport sorakozik. superb4.png

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle médiamonitoring

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr667143231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása