Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Turistaként rengeteg weboldal és alkalmazás áll rendelkezésünkre, ahol tapasztalatokat cserélve segíthetjük egymást kiváló éttermek megtalálásában – de mi van akkor, ha a helyi online közösségektől akarjuk megtudni, hol vannak a legjobb ételek a közelben? A Neticle online médiafigyelő és -elemző segítségével azt vizsgáltuk meg, melyik budapesti étterem a magyar internetezők kedvence, és azt is eláruljuk, hogy mit szeretnek a győztesekben.

neticle_etterem_megiteles4.jpg

A Neticle rendszerével 20 budapesti, közismert étterem nevére kerestünk rá, az algoritmusok pedig minden olyan online tartalmat megtaláltak, amelyekben az adott hely neve szerepelt. Sőt, pontozták is az említéseket aszerint, hogy mennyire pozitív vagy negatív az étterem megítélése az egyes szövegekben. A keresés után a három dobogós online jelenlétét vizsgáltuk meg a március 1. és június 1. közötti időszakban.

Bízunk a csillagokban és a sztárszakácsokban

Az online megítéléseket ábrázoló grafikon rögtön elárulta, hogy az abszolút befutók között bizony nem az újhullámos kuriózumok szerepelnek, hanem a már sokat bizonyított, neves éttermek. Úgy tűnik, a legtöbben szeretnek biztosra menni, így az első három helyre a méltán elismert Onyx, a Jamie’s Italian és a Trófea Grill Étterem került.

screen_shot_2018-07-13_at_11_43_57.png

Hogy ezek közül is kinek lett jobb vagy rosszabb a megítélése, talán nem is lényeges, hiszen mindegyik remekül szerepelt, az azonban nagyon beszédes, hogy az említések napi számai hogyan alakultak a vizsgált időszakban. Hármuk közül Jamie Oliver étterméről beszéltek a legtöbbször, egészen pontosan 2293-szor, majd ezt követte az Onyx 1871 és a Trófea Grill 1504 darab említéssel. Nem meglepő módon az említések nagy része a közösségi médiában kialakuló beszélgetéseknek köszönhető, a sajtós megjelenések nem különösebben befolyásolták az eredményt.

Az Onyx említésszáma március 26-án ugrott egy hatalmasat, amikor is az éttermet két Michelin-csillagossá nyilvánították, a Jamie’s Italian pedig annak köszönhetett nagy hírverést, hogy Jamie Oliver áprilisban életében először Budapesten járt. Habár a sajtóban ennek nem kerítettek akkora feneket, az április 9-i facebookos nyereményjáték, ahol kommentért cserébe Jamie-vel való találkozást lehetett nyerni, mondhatni letarolta aznap a közösségi médiát.

A siker titka egyszerűbb, mint gondolnánk

Ahhoz, hogy megnézzük, miért is vannak olyan pozitív véleménnyel az emberek ezekről a helyekről, elemeztük az említésekben felbukkanó témákat és az éttermek neveihez gyakran kapcsolódó kifejezéseket.

mentiongraph4.png

onyx.png

Az Onyx esetében a közösségi médiában az íz volt a legpozitívabb kapcsolódó téma, az emberek felettébb elismerően nyilatkoztak a konyhájukról, igazolva azt, hogy megérdemelték az újabb elismerést. De szépen szerepelt még a teljesítmény is - ez a kifejezés leginkább a Michelin-csillagra utaló gratulációkban jelent meg. Az ár mint tulajdonság viszont egészen megosztotta az internetezőket, de - ismerve a magyarok fine dininggal kapcsolatos szkepticizmusát - meglepő módon végül többen voltak azok, akik azt írták, az Onyx bizony megéri a pénzét.

mentiongraph3.png

A Trófea Grill említéseit a Tématérképünkön vizsgáltuk meg: itt a rendszer a kapcsolódó témákat elhelyezi egy olyan grafikonon, amiről könnyen leolvashatóak az erősségek és a gyengeségek. A legtöbb pozitív említést ennél az étteremnél is az íz kapta, a közösségi médiában a vizsgált három hónap alatt 44 olyan említés született, ami a Trófea ételeit dicsérte. A három étterem közül itt voltak a leggyakoribbak a kínálatról és a fogásokról szóló pozitív említések, szóval ez is alátámasztja azt, hogy a többség szerint a Trófea klasszikus, jól bevált ételeire mindig lehet számítani.

mentiongraph1.png

jamiesitalian2.png

A Jamie’s Italian említéseiről szóló ábráról leolvasható, hogy a posztokban és kommentekben főleg az élvezet kerül előtérbe, és ehhez kapcsolódik többek között a finom íz, és az olasz konyhából elmaradhatatlan pizza. Amint az kiderült, Jamie’s étlapjáról ez a favorit a vendégek körében a rákos spagetti és a steak mellett. Ezen kívül fontos az odalátogatóknak a családias hangulat, illetve a már említett nyereményjáték egyik kérdésére adott válaszokból az is kiderült, hogy bizony Jamie Oliver személyiségét, műsorait is imádják azok, akik az ő éttermét választják.

Mindezek alapján elmondhatjuk, hogy a népszerű éttermek receptje egyszerű: mindenben a legjobbat kell hozni. Magas minőség, finom ízek… És ha biztosra akarsz menni, akkor a Neticle médiafigyelő és -elemző használata, hogy mindig tudd, mikor mit mondanak vállalkozásodról az interneten. Próbáld ki most ingyen!

neticle_etterem_megiteles2.jpg

Címkék: onyx jamie oliver trófea grill médiaelemzés social listening Neticle online véleményelemzés étteremmarketing jamies italian

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr314111083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása