Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

Néhány hónappal ezelőtt keresett meg minket a The Pitch online marketing blog csapata, hogy szívesen csinálnának egy elemzést a Neticle segítségével. Azt szerették volna megvizsgálni, hogy a magyar weben hogyan ítélik meg a SEO-t, azaz a keresőoptimalizálást. Ebben a posztban az elemzés legérdekesebb tanulságait foglaltuk össze.

Az adott elemzéshez egy 6 hónapos időszakot vettünk figyelembe (2015 augusztus - 2016 február), ugyanis ennyi idő alatt már jól körvonalazódnak mikro és makro trendek is akár. Nem mellesleg a vizsgált időszakban jött ki 2 nagyobb algoritmus frissítés is: a RankBrain (machine learning algoritmus frissítése) és az AdWords Shake-Up (ami eltüntette a jobb oldali hirdetéseket a Google Searchben).

Ez a két nagyobb esemény és a 6 hónapos megfigyelési időszak már kellő adatot szolgáltatott ahhoz, hogy lokálisan és globálisan is értékelni lehessen az adatokat.

Említésgráf

Első lépésként azt néztük meg, hogy a SEO említésgráfja (mention graph) hogy néz ki.

 emlitesgraf.png

Az említésgráf itt a SEO kulcsszóhoz legszorosabban kapcsolódó kulcstémákat, kulcstulajdonságokat és jellemzőket ábrázolja az összefüggések alapján. Az ábra alapján itt a keresőoptimalizálással kapcsolatban legtöbbet említett 10 kulcstulajdonság a következő volt:

  1. Google
  2. web
  3. online
  4. szakértő
  5. blog
  6. marketing
  7. design
  8. internet
  9. honlap
  10. ár

 

A gráf alapján jól lehet látni, hogy milyen témákat és jelzőket használnak az egyes cikkek, posztok amikor SEO-ról van szó. Valamint azt is, hogy melyik témához, kifejezéshez kapcsolódnak pozitív (zöld kis kör) és negatív (piros kör) jelzők.

Említések eloszlása időben

Ha azt vizsgáljuk, hogy mikor jelentek meg a különböző hírek, cikkek, posztok, kommentek, akkor ezt tapasztaljuk: elsősorban a hétköznapi időszakban jelentek meg a tartalmak 4 és 16 óra között. Hétvégén sokkal alacsonyabb volt az aktivitás és az éjszakai időszak is lényegesen csendesebben telt.

emlitesek_eloszlasa.png

Ebben igazából nincs különösen semmi meglepő, szépen illeszkedik az általános internethasználati szokásokhoz. Bár a nagyon korai, hajnali 4-5 óra körüli aktivitás azért némileg furcsán hat.

Csatornahasználat

Amikor azt elemezzük, hogy milyen csatornát használnak a témában a legtöbben, akkor azt látjuk, hogy a Facebook, a Twitter, a fórumok és a Google+ kiemelkednek a többi csatorna közül. Bár ez valahol érhető is, mert itt a legkisebb a belépési korlát. Az első 4-est a blogok és a cikkek követik. A Youtube és a Tumblr pedig szinte észrevehetetlen a témában.

csatornahasznalat.png

Leggyakoribb kifejezések

Ha azt nézzük, hogy milyen kapcsolódó kifejezéseket használtak az adott tartalmak, akkor a pozitív és negatív jelentéstartalmú kifejezések közül az alábbiakat lehet kiemelni:

kek.png

A pozitív kifejezéseket különösebben nem is érdemes magyarázni. Egyedül a “ne haragudj” kifejezés az, ami kevésbé illik a sorban. A negatívak kifejezések között pedig a “börtön”, kifejezés ami meglepő lehet, ez egy amerikai SEO-val foglalkozó üzletember miatt jelent meg a találatok között, akit három év börtönbüntetésre ítéltek negatív SEO miatt.

piros.png

Kulcs témák

Ha továbbmegyünk és megnézzük a kulcstémákat, akkor itt a SEO-val kapcsolatban legtöbbet említett témákat lehet áttekinteni. Ezzel képet kaphatunk arról, hogy a SEO kulcsszó kapcsán milyen témák, kérdések merülnek fel leggyakrabban. Emellett itt látható az is, hogy az említések polaritása pozitív, negatív vagy épp semleges.

A piros rész jelöli a negatív, a fehér a semleges, a zöld pedig a pozitív előjelű említéseket.

kulcs_temak.png

Kulcs tulajdonságok

A következő ábrán már nem a témákat, hanem a keresőoptimalizáláshoz kapcsolódó és legtöbbet említett tulajdonságokat láthatjuk.

kulcs_tulajdonsagok.png

Véleményarány / polaritás

Ezen a részen azt láthatjuk, hogy a 6 hónapos időszakban a pozitív, a negatív és a semleges említések aránya hogy alakult. Az ábráról az rajzolódik ki, hogy viszonylag kiegyensúlyozott módon alakultak az említések havi bontásban. Valamivel több a pozitív említés, mint a negatív, de túlnyomórészt a semlegesek dominálnak.

velemenyarany.png

Az elemzés során arra jutottunk, hogy hazai SEO megítélése a magyar internetezők körében leginkább vegyes.

Van nagyon sok olyan téma és weboldal, ahol abszolút pozitív említéseket és véleményeket találunk, de akadnak olyanok is, ahol szinte csak negatívakat. De a legtöbb említés inkább semleges, mintsem polarizált. A témában legaktívabb közösség a social media felületeken alakul ki (Facebook, Twitter), ezt követik a hazai blogok és a fórumok.

 A klasszikus online csatornákon szinte egyáltalán nincs szó a témáról, és ami rendkívül meglepő, hogy a világ második legnagyobb keresőjén, a Youtube-on sem pörög a keresőoptimalizálás.

Ha részletesebben is érdekel, mit is takar a médiafigyelés és médiaelemzés, illetve neked miben segíthet, nézz át oldalunkra!

Címkék: seo médiafigyelés médiaelemzés social listening Neticle online véleményelemzés említés gráf médiamonitoring thepitch

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr938824662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása