Rólunk

Blogunk célja lerántani a leplet arról, hogy mit gondol web: a különböző webes felületeken halmozódó vélemények alapján arra keressük a választ, mit szeret és mit nem az internet népe. Egy-egy bejegyzésben megnézzük, miről mit duruzsolnak az emberek az online tartalmakban. _______________________________________________________ Miből lesz hype? Mutatjuk!

Bejegyzések

A beköszöntő tavasz és a közelgő hétvége kétségtelenül fontos üzenetet hordoz magában, mégpedig azt, hogy elérkezett a hűsítő, aranysárga, éppen ujjnyi vastag habbal megkoronázott sörök ideje. Határidő naplót elő, tökéletesen lelkiismeret-furdalás mentes sörözés tényét piros betűvel bevésni – ezek után mindössze egy egyszerűnek tűnő, de annál fajsúlyosabb kérdés marad hátra, nevezetesen, hogy mi kerüljön abba a bizonyos korsóba?

Az igazán tisztes sörivónak megvan a maga választott kedvence, mely mellett aztán foggal-körömmel, érvekkel és heves „csakazértekkel” felfegyverkezve bárhol, bármikor kész megvédeni, ha bárki más esetleg a konkurens dicsőítésébe fogna. Azonban akadunk sokan afféle gyenge lelkű, hevenyészett, alkalmi és új ízekre nyitott sörözni vágyók is, akiket többféle sörrel is kockázat nélkül meg szabad kínálni, akik kíváncsiak vagyunk az új ízekre és nyitottak mások véleményére. Nos, ha pedig úgy adódott, hogy a helyzet így áll, akkor miért ne fülelnénk a hétvégi sörözés előkészületeként éppen a web véleményére? Merthogy igenis, említett ismerősünknek, mint olyannak egészen széles skálán mozgó, több fókuszú, árnyalt, sőt nyomokban még kifinomultnak is nevezhető ízlése van ilyen téren is.

Az internet tanácsainak kikérése előtt ez alkalommal némiképp leszűkítettük a lehetőségek tárházát, úgy határozva ez a márciusi hétvége nem más, mint a Heineken, a Dreher és Gösser szentháromságának valamelyikével lesz fémjelezve. Hogy a választásunk végül internet kollégánk segítségével melyikre esett, nos, azt az alábbiak fényében nem lesz nehéz kitalálni.

neticle_sör_jo

De ne rohanjunk ajtóstul a házba, és még kevésbé a kocsmába, hanem közelítsünk finoman az általános trendek irányából. Elsőként mindenekelőtt érdemes egy pillantást vetni a sörmárkák mindegyikére egyszerre jellemző, március eleje óta emelkedést mutató Véleményárfolyamokra. Az ábránk bal felső sarkában futó diagram minden kétséget kizáróan rávilágít a tényre, miszerint a jó idővel együtt a sörökről is egyre több és egyre pozitívabb hangvételű szó esik. Azonban közös trendek ide vagy oda, a három márka Véleményárfolyamai között meglévő különbségek tagadhatatlanok. A prímet kétségkívül a Heineken viszi, míg a hónap elején a Dreherre kifejezetten rájárt a rúd, a róla alkotott kép pedig jellemzően negatív színt öntött – még, ha nem is közvetlenül a minőség, hanem egy szponzorációs kérdés kapcsán.

A Heineken magasan futó – és mellesleg minden más hazánkban népszerű, de mostani elemzésünkből kihagyott márkáét is egyértelműen felülmúló – Véleményárfolyama szép eredmény, azonban látnunk kell hozzá, hogy ez közel sem a pozitív hangoknak, hanem legalább még annyira a márkát körülvevő nagyfokú buzznak köszönhető. Most vizsgált három márkánk esetében az említések számában lévő különbség olyannyira jelentős, hogy a Dreher és Gösser március hónapban eddig együtt is mindössze fele annyi említés ért el, mint a közkedvelt holland sör.

Mielőtt azonban hivatalosan is eredményt hirdetnénk, tegyünk még egy apró kerülőt azután szimatolva, hogy mégis miféle jellemzőkkel, tulajdonságokkal szokta összekapcsolni kedvenc vagy éppen fintorogva kortyolt söreit az internet népe. Az öt legnépszerűbb kifejezésről, valamint arról, hogy melyiket mely sörrel társítják leginkább, szemléletes képet fest jobb alsó sarokban található tulajdonságtérképünk. A szavak mögött rejlő tartalmak előásása talán önmagában is tartogatna némi érdekességet, most mégis annyiban hagynám, hogy az eredményes hetet követő tökéletes hétvégi hangulathoz működőképes megoldásnak tartom a megfelelő hőmérsékletű sör kortyolását egy napsütötte teraszon – vagy a magasságot kedvelők esetében a tetőn.

Kis rögtönzött kerülőnk után azonban ideje, hogy visszatérjünk a tárgyra. Körülvevő susmorgás és pozitív kommentek – időszakunkban úgy fest mindez a Heinekennek jutott ki a legnagyobb mértékben, így ahogy a bal alsó sarokban látható, sörökről az adott időszak alatt megjelent tartalmak záró véleményárfolyamait szemléltető ábra is mutatja, rögtönzött versenyünk dobogójának legfelső foka mindenképp neki jár. Nincs is mit tenni, képzeletben – vagy, ha úgy tetszik, akár a valóságban is – máris kezünkbe vehetjük az emlegetett Heinekent, hogy a nap további óráit már könnyedebben vészeljük át.

 

Az adatok és ábrák forrása a Neicle Technologies - www.neticle.hu.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mitgondolaweb.blog.hu/api/trackback/id/tr855896462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása