Két és fél hete ért véget a nyár utolsó igazi nagy fesztiválja, és mint az lenni szokott, nemcsak a közönség, de az internet is teljesen felbolydult tőle. Őrült tippek, alkoholmámoros bejegyzések, videók, cikkek és kérdések hada lepte el a webet a fesztivál kapcsán – úgyhogy egy rövid bejegyzésben megnéztük a legérdekesebb említéseket a márka megjelenésektől egészen a Gyakorikérdések.hu legdurvább fesztiválhoz kapcsolódó kérdéseiig.
A Sziget számokban
Alig egy hónap alatt több mint 5000-en írtak róla (összehasonlításképpen a VOLT-ról 2996, míg a Balaton Soundról 2885 említés született az adott fesztiválok időszakában). Összességében a semleges (az említések 73,9%-a) lineup bejegyzések, programajánlók, bejelentkezések és hírek domináltak, azonban a hektikusabb említések (26,1%) sem kerülték el a fesztivált. A lemondások például rendesen tépáztak hírnevén, de az élmények még így is domináltak velük szemben. A pénteki nap (08.11.) szólt a legnagyobbat, ráadásul YouTube-on: 437 említés köthető az aznapi vlogokhoz.
Vlog hegyek - a fotó már nem elég?
Rendkívül ritka – legyen szó bármilyen témáról, márkáról, eseményről – hogy egy téma ennyire sok platformon mozgassa meg a felhasználókat. Sőt, ami a fesztivál nemzetköziségét tekintve nem meglepő, a magyar neten azonban annál inkább: a tweetek mindent vittek a Sziget ideje alatt. Hírességek, bloggerek, felhasználók – szinte mindenki Twitteren jelezte jelenlétét a fesztiválon. Szintén újdonság a YouTube videók domináns aránya. Leginkább a Sziget első napjaira jellemző az élő videók és bejelentkezések jelentős száma. A legnépszerűbb videós tartalmak: P!nk koncert felvételek a ’repkedésről’, de megjelennek az interjúk, a Sziget kaják a gasztro csatornákon, és persze a fesztivál öltözködés, fesztivál smink, kihívásos videók, sőt, még a csempészésről is készült videó. Mindezek elképesztő aktivitást generálva: a népszerűbb videók több tízezres megtekintéssel és több száz kommenttel büszkélkedhetnek.
Márkák és a Sziget
Szórakozás mellett persze biznisz is a Sziget, úgyhogy a márkák és kitelepüléseik sem hiányozhattak a fesztiválról. Azt is megnéztük tehát, hogy volt-e visszhangjuk, és ha igen, kié volt a legjelentősebb?
A HTC online aktivitása nyert egy nyereményjátéknak köszönhetően. Előkelő helyen végzett a MasterCard, akik bloggerek, vloggerek fesztivál jelenlétét támogatták, cserébe blogbejegyzésekért és kihívásos videókért. A márka aktivitása kapcsán megoszlanak a vélemények: egyrészt megjelennek a pozitív hangok, mert a márka által támogatott videók érezhetően jó minőségűek, másoknak azonban túl sok volt a márkajelenlét: „személy szerint engem ez a mennyiségű reklám már zavar." Akit még innen érdemes kiemelni, az nem más, mint az Auchan. Több cikk is beszámolt az óbudai áruház kínálatának bővítéséről: ilyenkor például kézi vízpermetező, a legszükségesebbeket tartalmazó komplett fesztivál-szett, sőt, sushi is a bővített választék részét képezi. Az Auchan parkolóját már kevésbé kellemes kontextusban emlegetik: fórum bejegyzések szerint nem érdemes éjszakára itt hagyni a kocsit (bár hivatalosan nem is lehetne, a Sziget ideje alatti parkolási nehézségek miatt sokan ezt az ingyenes lehetőséget választják).
Mindenre válasz a Sziget?
Ahogy ígértük, a Gyakorikérdések.hu válogatás sem maradhat el, főleg nem a Sziget kapcsán: a topikok nagyon egy irányba koncentrálódnak, a további válaszokat pedig már be se merjük vágni. Kellemes szórakozást!
Szerző: Kiss Bernadett
Adatok és ábrák forrása: Neticle Technologies - www.neticle.hu
Képek forrása: Budapest Business Journal, 24.hu