Játék és húsvásár, unaloműzés és remény, fertő és esély, könnyű szex és a nagy szerelem. Kinek hogyan, ízlés szerint, ki szórakozik, ki undorodik, ki játszik, ki reménykedik, de hogy véleménye mindenkinek van az kétségtelen, ráadásul jellemzően nem is az a véka alá rejtett fajta.
És ha már egyszer csak úgy hömpölyögnek a magyar weben közzétett Tinder témájú gondolatok, akkor egy nagy kanálnyi social listening és tartalomelemzés árán le is vontunk a legfontosabb konzekvenciákat. Számok és tények következnek a Tinder és a magyar web románcáról.
Több szex, mint kapcsolat
A Tinder ma már régen több, mint applikáció. Fogalommá nőtte ki magát és ennek megfelelően heves visszhangnak örvend: a Neticle médiaelemző adatai szerint 2014 augusztusa óta 4130 bejegyzésben említették meg az alkalmazást a magyar nyilvános weben (cikkekben, blog bejegyzésekben, fórum hozzászólásokban, közösségi média posztokban).
De miről szóltak ezek az említések? Természetesen szexről és párkeresésről – vágnánk rá kapásból, és ezzel nem is tévednénk sokat, de némi adatbányászással és szövegelemzéssel sokat tisztul a kép, az arányok pedig magukért beszélnek. A Tinderrel kapcsolatban legtöbbet emlegetett témák közül a második a szex, míg a kapcsolat csak a hetedik helyen kullog. A top témák között ezeken túl leginkább magára az alkalmazásra vonatkozó, gyakorlatias témák tűntek fel mint regisztráció, okostelefon vagy internet. A listán valamivel lejjebb – szóval már a kapcsolat után – kerültek elő olyan egyébként relevánsnak tűnő témák, mint a kor, a humor vagy a fényképek (kiváltképp a trükkök és beállított pózok), az üzleti fókuszú megközelítések pedig alig-alig jelentek meg (leszámítva egy 2014-es, az egyik alapító-igazgató kirúgásával járó incidenst).
A legfőbb témákba és gondolatokba az alábbi említésgráf enged betekintést.
Egyre többen balra húznák
Ha a Tinder Tinderen keresné a párját, félő, hogy elkeseredne a match-einek számát szemlélve, ugyanis a véleményelemzés tanulságai szerint az applikáció véleményárfolyama (népszerűsége a tőzsdei árfolyam analógiáján) folyamatos hanyatlást mutatott az elmúlt hónapok során. Bár összességében az alkalmazást minősítő vélemények mindössze 11,3 százaléka kifejezetten negatív, azonban ezek száma így is meghaladja a pozitív vélemények számát (8,6%). Temetni persze közel sem kell az alkalmazást, elvégre épp olyan területen van jelen, ahol hatványozottan is igaz a mondás, hogy a negatív reklám is reklám.
Szerda reggel a prohardveren
Akkor tudjuk miről és milyen szájízzel, de fennmaradt a mikor és hol. Meglepően hathat, de a legtöbb említés a Prohardver fórum bugyraiban esett meg, ahol szakmai szemmel és fáradt gőz kieresztés jeligével egyaránt áradtak a posztok, elmélkedések és kritikák, a legnagyobb pezsgésnek pedig nem más, mint a zengzetes nevű „Meghackelték a Tindert, rég nevettünk ennyit” fórumszál adott otthon. Weboldalak közül a 444 mutatta a legnagyobb érdeklődést a Tinder iránt, míg a legnagyobb rajongást, legpozitívabb hozzáállást a Cosmopolitan tanúsította.
Ha pedig friss Tinder kontent után epekednénk, úgy tűnik, hogy a szerda reggelek a legjobb barátaink, a magyar weben ugyanis ilyenkor bukkan fel a legtöbb friss vélemény, kritika és cikk a témában. Meglepően csendesek cserébe a hétvégék – talán épp az akkor történtek adnak kellő inspirációt a hét elejei bejegyzésekhez.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Adatok és grafikonok forrása: Neticle Technologies
Kép forrása: www.facebook.com/tinder/